Hartverwarmend: kids van Erika Van Tielen staan bij Omi en Opi in het krijt
Intussen zitten we al 8 weken lang in ons kot. Acht weken zonder school, vrienden en familie. “Mijn kinderen missen hun grootouders” vertelt Erika Van Tielen. Gelukkig hebben Finn (8) en Rowen (6) daar een originele oplossing voor: #StoepStories!
“Bij momenten is de lockdown bij ons thuis best pittig”, geeft Erika toe. “Ik ben gescheiden, dus Finn en Rowen wonen de helft van de tijd bij mij. En als ze er zijn, dan zijn ze meteen ook héél aanwezig! Die dagen ben ik blij dat mijn werk even ‘on hold’ staat, zodat ik me fulltime met hen kan bezighouden.” De verveling heeft nog niet toegeslagen. “De jongens amuseren zich goed samen,” knikt Erika, om er vervolgens aan toe te voegen: “Ze vullen ook veel tijd met ruziemaken. Tja, dat is ook een activiteit hé”
Geen FOMO
Elke dag rennen en vliegen om bij elk feestje en elke activiteit aanwezig te zijn, dat was in het gewone leven al niets voor Erika. ‘Ik plande mijn agenda nooit propvol. Maar nu is onze planning volledig blanco. Dat voelt bevrijdend, want ik hoef niet bang te zijn om iets te missen. Die zee van tijd om met mijn gezin door te brengen, dat vind ik een mooi cadeau. Samen eten, schoolwerk maken, een spelletje spelen of boek voorlezen… Dat zijn nu activiteiten op zich, in plaats van iets wat tussendoor moet gebeuren. Meer nog: dat zijn nu de heilige momenten van de dag. Die koester ik.”
Het gemis
“Het gemis van familie en vrienden steekt bij momenten écht tegen. Het samenzijn, uitgebreid bijbabbelen, hen eens goed kunnen vastpakken. Mijn zus heeft een baby van 6 maanden. Ik kijk er na deze 2 maanden zó hard naar uit om mijn neefje te knuffelen!” Naast hun vriendjes missen Finn en Rowen vooral hun grootouders. “De jongens hebben een nauwe band met hun Omi en Opi. Zij zijn fantastische grootouders. Ze wonen vlakbij en zijn heel betrokken bij het leven van hun kleinzonen. Finn en Rowen gaan er vaak spelen of logeren. We hebben zelfs een tijdje bij hen gewoond na mijn scheiding. Het is voor mijn kinderen heel vreemd dat ze nu niet naar hen toe mogen.”
#StoepStories: zeg het met krijt
Om hun grootouders te tonen dat ze aan hen denken, maakten Finn en Rowen enkele #StoepStories: lieve en creatieve boodschappen in stoepkrijt! Voor het huis van Omi en Opi gingen ze aan de slag. “Rowen verzon een corona-saurus. En Finn bedacht een straaljager die hem zo snel mogelijk weer bij zijn grootouders kon brengen.” Naast die kleurige creaties prijkt ook een hartje, met de boodschap: WIJ MISSEN JULLIE!’. “Als Omi en Opi nu door het raam kijken, zien ze recht in ons hart!”
Meer hartverwarmende #StoepStories zien?
De #StoepStories-campagne werd gelanceerd door Orange. Het concept is eenvoudig: teken met krijt een warme boodschap of grappige tekening op de stoep van je familie, vrienden of buren. Om hen een hart onder de riem te steken. Dankzij de #StoepStories zijn jullie vanop een veilige afstand toch even dicht bij elkaar. En Erika Van Tielen is niet de enige die #StoepStories maakt! Bekijk alle #StoepStories op www.stoepstories.be
Maak je eigen #StoepStories
Mis ook jij je (groot)ouders, je BFF, zus, broer, collega of klasgenoot? Teken dan je eigen krijtboodschap! Inspiratie nodig? Krijt bijvoorbeeld een woordzoeker op de stoep van je beste vriend waarin hij alle namen van jullie klasgenoten moet vinden. Of teken je favoriete gerecht uit je grootmoeders keuken bij haar op de stoep: krieken met gehaktballetjes, worst met puree … Post het resultaat op Facebook of Instagram met #StoepStories en tag @Orange_Belgium om iedereen te laten meegenieten van je warme boodschap! Nog meer inspiratie vind je op www.stoepstories.be
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Gouden 112
Wie gaat dit seizoen helemaal ontploffen? Drie van onze clubwatchers kijken vooruit
De Jupiler Pro League is weer volop bezig en dat betekent dat ook de Gouden 11 terug is. Speel mee met onze sportgame en bewijs dat jij het meeste weet over het Belgische voetbal. Tijdens de eerste zes speeldagen zijn er nog geen prijzen te winnen, omdat de transferperiode nog bezig is. Maar je kunt wel al volop sleutelen aan jouw team. Wij vroegen aan drie van onze clubwatchers wie we in de gaten moeten houden. -
Spaargids.be
Steeds meer groene beleggingsfondsen: maar hoe duurzaam zijn ze echt?
Hoe groen zijn groene beleggingsfondsen? Duurzame fondsen winnen aan fans, maar het is oppassen voor fondsen die zich meer maatschappelijk verantwoord voordoen dan ze zijn. Want bedrijven beseffen heel goed dat ze veel beter in de markt liggen als een label voor duurzaamheid de bedrijfsnaam of het logo flankeert. Waar moet je op letten wanneer je duurzaam wil beleggen? Spaargids.be legt het uit. -
PREMIUM
Van vetes over de erfenis tot jaloerse grootouders: lezers delen hun familieruzie, experten geven advies
-
-
HLN Shop
Nog op zoek naar een cadeau voor Vaderdag? 12 geschenken om mee te scoren
Op zondag 12 juni vieren we weer Vaderdag. Verdient jouw papa een mooi cadeau en wil je dit jaar niet opnieuw met een fles whisky of boekenbon komen aanzetten? HLN Shop helpt je op weg en sprokkelt enkele geschenkideeën voor verschillende types papa’s. Is jouw vader een onvervalste foodie, muziekliefhebber in hart en nieren, of verzot op sport? Dan maak je hem vast blij met een van deze cadeaus. -
PREMIUM
Samen slapen met je baby of kind, een slecht idee? Pedagoog: “Je bent als ouder permanent paraat”
-
PREMIUM
Voormalige butler geeft etiquetteles voor de zomer: “Wil je je vliegtuigstoel kantelen, maak dan even oogcontact met de persoon achter je”
-
Fluostift of e-sigaret? Nieuwste vapes zijn duidelijk gericht op tieners, en dat is onrustwekkend
Zijn het stiften of vapes? Moeilijk te zeggen: de nieuwste generatie wegwerp-e-sigaretten is zo ontworpen dat ze bijna niet opvallen in de pennenzak of boekentas. Dat maakt het voor schoolgaande jongeren een gemak om ze te verbergen voor ouders en leerkrachten. Kom Op Tegen Kanker reageert. “Een 50-jarige man die wil stoppen met roken gaat niet voor een paarse e-sigaret met een bubblegumsmaak kiezen. Het is duidelijk gericht op jongeren.”