Een Tesla Model 3 is aan het laden op de onderzoeksafdeling van het Zweeds-Zwitserse elektronicabedrijf ABB op de TU Delft Campus. Technici ontwikkelen hier laadsystemen en laadinfrastructuren voor personenauto’s, bestelwagens, bussen, trucks en machines.
Volledig scherm
Een Tesla Model 3 is aan het laden op de onderzoeksafdeling van het Zweeds-Zwitserse elektronicabedrijf ABB op de TU Delft Campus. Technici ontwikkelen hier laadsystemen en laadinfrastructuren voor personenauto’s, bestelwagens, bussen, trucks en machines. © ANP

Toeleveranciers: “Elektrische auto brengt half miljoen banen in gevaar in Europa”

Er dreigen een half miljoen banen te verdwijnen wanneer de Europese Unie zich alleen maar gaat toeleggen op de productie van elektrische auto's. Dat meldt de Europese brancheorganisatie voor autotoeleveranciers (CLEPA) maandag op basis van een nieuw rapport. Als het aan de Europese Commissie ligt, verdwijnen benzine- en dieselauto's binnen vijftien jaar uit de showrooms.

  1. Rusland blijft grootste aardolieleverancier van België

    Rusland blijft grootste aardoliele­ve­ran­cier van België

    Rusland blijft met voorsprong de grootste individuele aardolieleverancier van België. Het land leverde vorig jaar meer aardolie dan in 2020, maar het aandeel zakte wel licht van 30 naar 29 procent. Dat blijkt donderdag uit de kerncijfers 2021 van Energia, de sectororganisatie van onder meer de raffinage, distributie en opslag van energieproducten. Het verbruik van brandstoffen steeg in 2021 naar vrijwel opnieuw het pre-coronaniveau.
  2. “Eén wagen verbruikt liefst 62 procent meer stroom dan opgegeven”: test toont aan dat elektrische auto’s minder ver rijden dan je denkt
    PREMIUM

    “Eén wagen verbruikt liefst 62 procent meer stroom dan opgegeven”: test toont aan dat elektri­sche auto’s minder ver rijden dan je denkt

    Ben je van plan een elektrische wagen te kopen? Houd er dan rekening mee dat die mogelijk minder ver rijdt dan je verwacht. Nieuwe cijfers bewijzen het: met een elektrische auto rij je gemiddeld 30 procent (!) minder ver dan het merk en de Europese regelgeving beloven. Onze ‘afstandsangst’ is dus nog helemaal terecht. Onze auto-expert Joost Bolle legt uit hoe dat kan.