Het nieuwe logo en het nieuwe vliegtuigdesign van Brussels Airlines
Volledig scherm
Het nieuwe logo en het nieuwe vliegtuigdesign van Brussels Airlines © Brussels Airlines

Poolse krant kijkt vreemd op na bekendmaking nieuw logo Brussels Airlines:”Nagenoeg identiek”

Bij de Poolse krant Gazeta.pl is donderdag vreemd opgekeken toen ze het nieuwe logo van luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines onder ogen kregen. Dat lijkt immers heel sterk op het eigen logo. Er is contact opgenomen met Brussels Airlines, zo liet Gazeta.pl aan Belga weten. De luchtvaartmaatschappij ziet geen probleem: "Er is geen verwarring mogelijk."

32 reacties

  • Willy van craen

    2 maanden geleden
    Ze zeggen steeds dat ze verlies doen maar vliegtuigen schilderen kost veel geld. De staat of de burger zal dit wel betalen. Terug onkundige managers zoals voorheen?
  • guido de cock

    2 maanden geleden
    Het logo van Vivino is ook met bollen. Kwestie van hoe je ze rangschikt. Dus plagiaat -nee. Alleen eerst een dure ontwerper , dan een dure advocaat. Mijn advies is gratis !
  • Nico Herbots

    2 maanden geleden
    Ik zou mijn geld terugvragen aan de 'designer' van dit logo. Ik wil niet weten hoeveel deze rebranding heeft gekost trouwens. Stelen kan iedereen, maar de truuc is om het onopgemerkt te doen. Misschien eerst eens beginnen met je bedrijf gezond te maken en je personeel deftig te betalen. Een goeie reputatie en eerlijk beleid doen veel meer voor je bedrijf dan een 'nieuw' logo met daarachter een reeks aalgladde en holle missies en waarden die vaak ook recht uit een marketingboekje zijn gekopieerd.
  • luc dierick

    2 maanden geleden
    Als ze al winst maken is het door de overvloedige subsidies Zodus Wat is het probleem?
  • Guy Custers

    2 maanden geleden
    Alle "negatieve" commentaar is meer dan terecht! Zou toch willen weten wat Carsten Spohr hier van te zeggen heeft!
  1. 20 jaar na Sabena. Marie-Luces man en piloot Michel stapte uit het leven: “Van Sabena naar een ‘grondjob’, erger kon niet. Alleen wie gevlogen heeft, begrijpt dat”
    PREMIUM

    20 jaar na Sabena. Ma­rie-Lu­ces man en piloot Michel stapte uit het leven: “Van Sabena naar een ‘grondjob’, erger kon niet. Alleen wie gevlogen heeft, begrijpt dat”

    “Wat blijft er nog voor me over? Morgen naar de dop gaan, zeker? En kijken hoe ik met mijn vrouw — die nu ook zonder werk zit — en mijn kinderen kan overleven. Ik weet niet wat morgen zal brengen. De onzekerheid knaagt.” Zo getuigde Michel Rongé op 8 november 2001 in deze krant. Net als zijn vrouw-stewardess had de 37-jarige piloot en vader van vijf uit Overijse een dag eerder zijn droomjob abrupt zien crashen. Amper vijf maand later zou hij wanhopig én werkloos uit het leven stappen. “Zonder het faillissement van Sabena zou Michel vandaag nog hier zijn, zeker weten”, zegt zijn weduwe en ex-stewardess Marie-Luce Fassin (57).
  2. Goed derde kwartaal voor Brussels Airlines: “Zomerpiek kende inhaaleffect”
    Zaventem

    Goed derde kwartaal voor Brussels Airlines: “Zomerpiek kende inhaalef­fect”

    Luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines heeft er een goed derde kwartaal opzitten, mede dankzij de grote vraag naar vakantievluchten. “De zomerpiek, die traditioneel begin september eindigt, kende dit jaar een inhaaleffect”, meldt het bedrijf in een mededeling. Het aangepaste bedrijfsresultaat (ebit) bedroeg van juli tot september 1 miljoen euro, tegenover -51 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar.