Stefan Van Rompaey: “Carrefour, Decathlon en Coolblue zijn volop elektrische cargofietsen aan het testen."
Volledig scherm
PREMIUM
Stefan Van Rompaey: “Carrefour, Decathlon en Coolblue zijn volop elektrische cargofietsen aan het testen." © Coolblue

Pakjes aan huis laten leveren voorlopig niet duurder in lage-emissie­zones

Door de lage-emissie­zones in onder meer Gent en Antwerpen wordt pakketjes laten leveren in de stad steeds ingewikkelder en moeilijker. “Maar de klant daarvoor meer laten betalen, is voor grote spelers ‘not done’”, stelt retailexpert Stefan Van Rompaey gerust. Onze journalist ging ook na hoe online winkels zoals Ikea en Zalando het aanpakken.

  1. Onze autojournalist ziet 10 problemen voor de lage-emissiezones: “Niet consequent, niet sociaal en de impact is veel te klein”
    PREMIUM

    Onze autojourna­list ziet 10 problemen voor de la­ge-emissiezo­nes: “Niet consequent, niet sociaal en de impact is veel te klein”

    In Gent staat coalitiepartner sp.a zeer kritisch tegenover de uitbreiding van de lage-emissiezone in de stad. En ook onze autojournalist Joost Bolle heeft een hele waslijst bedenkingen. Wat is er dan zoal mis met de LEZ? “De tarieven alleen al zijn peperduur, voor een heel beperkt gebied. En dat terwijl de Belg al verkeersbelasting betaalt voor gebruik van zijn auto op het hele Belgische grondgebied.”

Geld