Werldhave Belgium baat onder meer het winkelcentrum Ring Shopping in Kortrijk uit.
Volledig scherm
PREMIUM
Werldhave Belgium baat onder meer het winkelcentrum Ring Shopping in Kortrijk uit. © RV

Klassieke winkel is nog niet dood: verhuurder Wereldhave Belgium legt sterke resultaten voor

Ondanks de forse vooruitgang van het online shoppen, is de klassieke winkel nog niet dood. Tijdens het eerste semester werden in ons land huur- of koopcontracten getekend voor 215.000 m² aan handelsruimte. Dat is het beste resultaat van de afgelopen tien jaar, zegt de winkelverhuurder Wereldhave Belgium in zijn halfjaarverslag.

7 reacties

  • Pierre Vaneylen

    1 jaar geleden
    De uitzondering bevestigt de regel. De rest is zever. Omdat er ergens één winkel het beter doet, doen 99 het slechter. De mentaliteit van de mensen evolueert op dezelfde manier. Egoistisch , hebbeerig ; ikke en de rest kan stikke,zolang hunne portemonnee maar niet geraakt wordt. In de toekomst iedereen de zorg in of ambtenaar.
  • Willy Bogaert

    1 jaar geleden
    De steden en gemeenten zijn niet boos met veel leegstand ,dan kunnen ze een leegstandbelasting ontvangen om de kassa te vullen op een gemakkelijke wijze en intussen een manager aanwerven om te onderzoeken hoe dat komt . Parkeerbeleid dat een heksenjacht is om zeker weg te blijven en te duur . Naar steden Gent , Antwerpen en de kust gaan wij al lang niet meer .
  • Emi Hergersberg

    1 jaar geleden
    Belangrijkst vind ik dat verkopers over een perfecte kennis beschikken van wat ze in hun winkel verkopen. Kwaliteit verkoopt zichzelf en een betrouwbare, eerlijke service ook.
  • Luc Deville

    1 jaar geleden
    Winkelpanden aan de rand blijven bijbouwen en hoge huurprijzen en dan is men verwonderd over de grote leegstand, ook bij de panden in de rand. De zelfstandige winkeliers kunnen die huurprijzen niet meer betalen en zijn dan nog benadeeld tov de grote ketens die gespecialiseerd zijn in het ontvangen van subsidies en het ontwijken van belastingen.
  • Mi Janssens

    1 jaar geleden
    Kom dan even kijken in sommige gemeenten het halve centrum staat al jaren te huur en de ketens situeren zich erbuiten. Alleen voor de gezellige cafeetjes en restaurantjes gaan de mensen kuieren.
  1. Van ‘Queer Eye’ tot ‘Queer as Folk’: met deze titels kijkt u helemaal Pride-proof
    TV

    Van ‘Queer Eye’ tot ‘Queer as Folk’: met deze titels kijkt u helemaal Pri­de-proof

    Brussel hing in mei al trots de vlaggen uit, de rest van de wereld volgde in juni en in augustus beleeft de Scheldestad met ‘Antwerp Pride’ traditioneel haar LGBTQ+-hoogmis. Maar een 15-jarige jubileum-editie met alle toeters, bellen, binders en pailletten is niet compleet zonder een even kleurrijk en inclusief tv-lijstje. Want ook vanop de bank kunt u zich vergapen aan op en top queer reeksen die beroeren, ontroeren, entertainen en informeren. Dat de optocht niet zomaar een bandeloos feestje is, maar begon als een opstand voor gelijke rechten en vrijheden leert u in de documentairereeks ‘Pride’ op Disney+. Waarna shows als ‘Queer as Folk’ op STARZPLAY, ‘Our Flag Means Death’ op Streamz en ‘It’s a Sin’ op VRT NU u met een lach en een traan de mensen achter het acroniem tonen.
  2. Amerikaanse inflatie lager dan verwacht

    Amerikaan­se inflatie lager dan verwacht

    De inflatie in de Verenigde Staten is in juli minder hoog uitgevallen dan een maand eerder. Dat komt door de daling van de brandstofprijzen. Volgens de Amerikaanse overheid bedroeg de inflatie vorige maand 8,5 procent op jaarbasis, ten opzichte van 9,1 procent in juni – het hoogste niveau in ruim veertig jaar. Het cijfer is van groot belang voor de Amerikaanse centrale bank, die de rente aan het verhogen is om de hoge inflatie tegen te gaan.