Werldhave Belgium baat onder meer het winkelcentrum Ring Shopping in Kortrijk uit.
Volledig scherm
PREMIUM
Werldhave Belgium baat onder meer het winkelcentrum Ring Shopping in Kortrijk uit. © RV

Klassieke winkel is nog niet dood: verhuurder Wereldhave Belgium legt sterke resultaten voor

Ondanks de forse vooruitgang van het online shoppen, is de klassieke winkel nog niet dood. Tijdens het eerste semester werden in ons land huur- of koopcontracten getekend voor 215.000 m² aan handelsruimte. Dat is het beste resultaat van de afgelopen tien jaar, zegt de winkelverhuurder Wereldhave Belgium in zijn halfjaarverslag.

7 reacties

  • Vaneylen Pierre

    6 dagen geleden
    De uitzondering bevestigt de regel. De rest is zever. Omdat er ergens één winkel het beter doet, doen 99 het slechter. De mentaliteit van de mensen evolueert op dezelfde manier. Egoistisch , hebbeerig ; ikke en de rest kan stikke,zolang hunne portemonnee maar niet geraakt wordt. In de toekomst iedereen de zorg in of ambtenaar.
  • Willy Bogaert

    1 week geleden
    De steden en gemeenten zijn niet boos met veel leegstand ,dan kunnen ze een leegstandbelasting ontvangen om de kassa te vullen op een gemakkelijke wijze en intussen een manager aanwerven om te onderzoeken hoe dat komt . Parkeerbeleid dat een heksenjacht is om zeker weg te blijven en te duur . Naar steden Gent , Antwerpen en de kust gaan wij al lang niet meer .
  • Emi Hergersberg

    1 week geleden
    Belangrijkst vind ik dat verkopers over een perfecte kennis beschikken van wat ze in hun winkel verkopen. Kwaliteit verkoopt zichzelf en een betrouwbare, eerlijke service ook.
  • Luc Deville

    1 week geleden
    Winkelpanden aan de rand blijven bijbouwen en hoge huurprijzen en dan is men verwonderd over de grote leegstand, ook bij de panden in de rand. De zelfstandige winkeliers kunnen die huurprijzen niet meer betalen en zijn dan nog benadeeld tov de grote ketens die gespecialiseerd zijn in het ontvangen van subsidies en het ontwijken van belastingen.
  • Mi Janssens

    1 week geleden
    Kom dan even kijken in sommige gemeenten het halve centrum staat al jaren te huur en de ketens situeren zich erbuiten. Alleen voor de gezellige cafeetjes en restaurantjes gaan de mensen kuieren.
  1. Amerikaanse farmabedrijven betalen 22 miljard euro om opioïdencrisis te doen verdwijnen

    Amerikaan­se farmabe­drij­ven betalen 22 miljard euro om opioïden­cri­sis te doen verdwijnen

    De Amerikaanse farmabedrijven Johnson & Johnson, McKesson, Cardinal Health en AmerisourceBergen zijn bereid om diep in de buidel te tasten om bijna 4.000 procedures in verband met de opioïdencrisis in de Verenigde Staten te doen verdwijnen. Samen zullen ze tot 26 miljard dollar (ruim 22 miljard euro) betalen, blijkt uit de details van een schikking die procureur-generaal Letitia James bekendmaakte.

Geld