Greet Dekocker, algemeen directeur van safeshops.be, de associatie van e-commerce in België.
Volledig scherm
PREMIUM
Greet Dekocker, algemeen directeur van safeshops.be, de associatie van e-commerce in België. © RV

INTERVIEW. Directeur associatie van Belgische e-commerce over wantoestanden bij PostNL: “Inbreuken zijn eerder uitzondering dan regel”

Vrijdag is het weer zover: Black Friday. Voor de ene dé kans om de slag van het jaar te slaan, voor de ander het symbool van onze doorgeslagen overconsumptie, met mistoestanden zoals ze deze week bij PostNL aan het licht kwamen tot gevolg. “In een ideale wereld aanvaardt de consument dat de transportkost gewoon betaald moet worden” zegt Greet Dekocker (48), algemeen directeur van safeshops.be, de associatie van de Belgische e-commerce. “Maar ik vrees dat het daarvoor te laat is.”

20 reacties

  • Francois Vleminckx

    1 week geleden
    De Belgische handelaars hier hebben totaal de boot gemist in verkoop via het net! Halen ze nooit meer in.
  • Bart Timperman

    1 week geleden
    Ik wil gerust de normale transportkost betalen als ik iets online koop maar iets dat m'n voor 4€ kan verzenden vragen ze dan meer dan het dubbele voor. Bij gratis verzending is dit meestal wel meegerekend in de aankoopprijs.
  • iris dalen

    2 weken geleden
    @Marc Verdonck juist! Helemaal waar wat je zegt. Dit gebeurt alleen zodat Bpost monopolie heeft.
  • Jan vanderwallen

    2 weken geleden
    Spijtig dat België de e-commerce boot gemist heeft en vooral Nederland een groot deel van de omzet van onze zelfstandigen heeft ingepikt. Het enige wat we nu nog kunnen doen is stokken in de wielen steken, nietwaar Groen ?
  • Gui Cloostermans

    2 weken geleden
    Zo creëer je toestanden dat pakjesbezorger van PostNL ergens gaan afleveren waar je kan gaan achter zoeken waar het geleverd is. Omdat ze geen twee keer met hetzelfde pakket de dag nadien aan de deur willen staan. Dat zijn de meeste klachten bij PostNL.

Geld