Het is geen verrassing dat geschoolde arbeiders (zoals elektriciens en lassers) het moeilijkst te vinden zijn, gevolgd door technici en chauffeurs. Ook vacatures voor boekhoudkundige en financiële profielen, ingenieurs en IT-profielen blijken moeilijk in te vullen.
Volledig scherm
Het is geen verrassing dat geschoolde arbeiders (zoals elektriciens en lassers) het moeilijkst te vinden zijn, gevolgd door technici en chauffeurs. Ook vacatures voor boekhoudkundige en financiële profielen, ingenieurs en IT-profielen blijken moeilijk in te vullen. © thinkstock

Eén op drie werkgevers vindt niet juiste werknemer: "Jobs, jobs, jobs, maar niemand die ze kan"

Eén op de drie bedrijven in ons land heeft het moeilijk om de juiste werknemers te vinden. Het probleem? Te weinig kandidaten, met ook nog eens te weinig technische én sociale vaardigheden. "Maak van die 'jobs, jobs, jobs' maar 'skills, skills, skills'", trekken experts aan de alarmbel.

190 reacties

  • eli bosch

    5 jaar geleden
    En al die immigranten die voor ons pensioen zouden komen werken, zijn dat allemaal ongeletterde analfabeten met een IQ van onder de 100 ? Of is het eerder van niet willen ?
  • willy goelen

    5 jaar geleden
    Als de werkgevers eens minder eisen zouden stellen en wat meer zouden betalen , dan zouden er misschien wat minder werklozen zijn , maar dat is niet de bedoeling , dit ganse circus heeft duistere nevenbedoelingen .
  • DIRK VAN DESSEL

    5 jaar geleden
    Zou één op drie werkgevers een (halve) appel en (kwart) ei loon willen betalen, zou het daarom niet kunnen zijn ? Wegens de momentele schaarste aan arbeidskrachten zit de werker eindelijk eens tijdelijk in een goede positie om "loon naar werken" te kunnen eisen i.p.v. vroeger nolens volens te moeten accepteren wat de patroons maar willen betalen. Eindelijk werkt de "Wet van Vraag & Aanbod" eens gunstig voor de werkers !
  • michel vandenhove

    5 jaar geleden
    foto van een trucker het meest ondankbare beroep wat er is,1ste je bent een pispaal,,2de je loon voldoet helemaal niet voor zo een risico vol beroep,,3de kruip je achter het stuur van een vrachtwagen dan ben je groot wild voor politie,douane en noem maar op,,, 4de boetes dien je zelf te betalen die zeker 10x hoger liggen dan je loon...5de begin uur ken je steeds stop uur niet...dus met andere woorden ben je het leven moe word dan chauffeur !!!!
  • Theodoor de Gand

    5 jaar geleden
    Je moet eens solliciteren voor poetsmadam ! Amai, twee opleidingen, verschillende examens en je moet minstens gediplomeerd zijn en je landstalen kunnen lezen en schrijven. En dan zeggen ze dat als je wilt werken er ook werk is, ja tarara.