Vlaggen met het logo van BASF aan het hoofdkantoor in Ludwigshafen in Duitsland.
Volledig scherm
Vlaggen met het logo van BASF aan het hoofdkantoor in Ludwigshafen in Duitsland. © AFP

Chemieconcern BASF schrapt tot 2.000 banen

EconomieHet Duitse chemieconcern BASF gaat nog eens 2000 banen schrappen bij zijn onderdeel dat intern diensten verleent. De arbeidsplaatsen verdwijnen de komende twee jaar, maakte het bedrijf bekend.

4 reacties

  • Raf Van den Brande

    10 maanden geleden
    Mark Rutter, welke job doe je? Het is maar BASF heeft nog heel veel dochter firma's, als je bij één van deze bedrijven zou werken kan ik je naam doorgeven dat zou een nuttig ontslag zijn zonder verlies .
  • Wils Peter

    10 maanden geleden
    Mark Rutter, die "rotzooi" waar jij het over hebt zorgt ervoor dat jij deze reactie kan plaatsen. Die "rotzooi" is de grondstof van bijna alles wat jij (aan)hebt. Zonder dat zou jij een heel primitief leven leiden zonder comfort en zonder geneesmiddelen. Mensen denken dikwijls over fabrieken zoals over gevangenissen. Iedereen vindt ze noodzakelijk maar niemand wil ze in de buurt. Haal de fabrieken weg en je krijgt hier toestanden zoals in Wallonië.
  • Steve Blokzijl

    10 maanden geleden
    Amai mark rutter, je weet niet hoeveel mensen daar werken zeker? Dat is een sociaal drama waar je op uitroept. Al die bedrijven samen gaat over +10000 mensen...
  • Mark Rutter

    10 maanden geleden
    Dat ze maar in Belgie beginnen,weg met hun rotzoi in de haven,alsook Monsanto,Bayer,Solvay.
  1. “Verplichte vaccinatie op de werkvloer in België voorlopig onmogelijk”

    “Verplichte vaccinatie op de werkvloer in België voorlopig onmogelijk”

    Google en Facebook zullen hun werknemers enkel nog toelaten op de werkvloer als ze gevaccineerd zijn. Hr-dienstengroep Liantis benadrukt dat zulke praktijken in ons land voorlopig onmogelijk zijn. “Wanneer de overheid dit niet verplicht, blijft elke werknemer vrij om te kiezen of hij of zij zich laat vaccineren. De werkgever kan de toegang dus ook niet ontzeggen”, licht juridisch expert Matthias Debruyckere toe.
  2. Google-moederbedrijf Alphabet verdient fors meer aan advertenties

    Goog­le-moederbe­drijf Alphabet verdient fors meer aan adverten­ties

    Google-moederbedrijf Alphabet heeft zijn opbrengsten en winst in het tweede kwartaal flink opgevoerd. Het Amerikaanse technologieconcern slaagde erin om veel meer te verdienen aan advertenties dan in de vergelijkbare periode vorig jaar. Ook leveren de clouddiensten van Alphabet steeds meer op. Wat meespeelt is dat in de vergelijkbare periode vorig jaar de coronacrisis net was uitgebroken en reclame-inkomsten onder druk stonden omdat bedrijven als kostenbesparing hun advertentiebudget verkleinden.

Geld