Het logo van Comcast NBC op een gebouw in Los Angeles (Californië).
Volledig scherm
Het logo van Comcast NBC op een gebouw in Los Angeles (Californië). © REUTERS

Amerikaanse mediareuzen lanceren Europese streamingdienst SkyShowtime

Nog maar eens een nieuwe streamingdienst boort vanaf volgend jaar de Europese markt aan. Het platform SkyShowtime, van telecombedrijf Comcast en mediaconglomeraat ViacomCBS, zal wel niet meteen beschikbaar zijn in België.

2 reacties

  • Bjorn Goossens

    2 maanden geleden
    Het einde van de traditionele tv is in zicht..binnen een paar jaar kan je alleen nog iets kijken via streaming al de rest zullen flutprogramma's zijn
  • Karel Delcroix

    2 maanden geleden
    En waarom niet in België?
  1. Verplicht reclame kijken om oorlogskas tv-zenders tegen Netflix en YouTube te spijzen
    PREMIUM

    Verplicht reclame kijken om oorlogskas tv-zen­ders tegen Netflix en YouTube te spijzen

    VTM, SBS en VRT hebben beslist dat het gedaan is met reclame doorspoelen tijdens het uitgesteld kijken naar tv-programma’s. Populair is die maatregel niet, wel integendeel. “We kunnen niet anders,” zeggen de zenders, “want anders verliezen we te veel reclame-inkomsten.” Op zich zijn die verliezen niet meteen levensbedreigend, maar klassieke tv-stations moeten ook vechten tegen de YouTube’s en Netflix’en van deze wereld, en die strijd kost geld. Met de nieuwe maatregel wordt ook de oorlogskas gespijsd, zegt professor media-economie Tom Evens.

Geld