Christophe Gateau/dpa
Volledig scherm
© Christophe Gateau/dpa

Tesla wil hogere boetes voor overschrijden maximumverbruik auto’s

Tesla wil dat Amerikaanse autofabrikanten snel hogere boetes gaan betalen als hun voertuigen te veel brandstof verbruiken. De maker van elektrische auto’s zet de Amerikaanse regering onder druk om door oud-president Donald Trump versoepelde regels weer strenger te maken. Het zou Tesla veel geld opleveren en concurrenten in hun portemonnee raken.

10 reacties

  • Maria Slip

    2 weken geleden
    Heel het klimaat gebeuren draait om financieel gewin !
  • Jan Hebbelinck

    1 maand geleden
    Wat is dat toch met Amerikanen. Baas spelen zit daar in.
  • Johan Vroonen

    1 maand geleden
    Ik laad mijn Tesla op jaarbasis 80% tot 95% met zonne-energie zonder enig probleem. Hernieuwbare XTL diesel kan nooit helemaal CO₂-neutraal zijn, omdat er bij productie en transport altijd CO₂ vrijkomt. De schonere verbranding geeft nog steeds uitstoot van fijnstof (-33%), koolmonoxide (-24%) en stikstof (-9%). Het totale energetisch rendement van XTL is laag vergeleken met een EV die rechtstreeks via PV opgeladen wordt. Massaal veel PV uitrollen is de boodschap.
  • Erwin Elskens

    1 maand geleden
    Misschien ook boetes voorzien voor fabrikanten van EV’s die hun rijbereik te rooskleurig voorstellen?
  • Geert Landsman

    1 maand geleden
    Tesla's worden opgeladen met electriciteit uit bruinkool, steenkool, aardgas en kerncentrales. De wagens zijn dus nog viezer dan diesel-auto's als die op XTL zouden rijden. Helaas wil onze "groene" overheid de burger uitpersen en nog steeds XTL niet verplicht maken in plaats van Diesel. Neen, we moeten nieuwe auto's kopen die niet duurzaam zijn. Een Mercedes van 40 jaar oud op XTL is de groen! Ja groen.
  1. Dit jaar al 1.500 Belgische Tesla-rijders erbij: wie zijn ze en wat drijft hen naar de ‘dure’ batterijbolide?
    PREMIUM

    Dit jaar al 1.500 Belgische Te­sla-rij­ders erbij: wie zijn ze en wat drijft hen naar de ‘dure’ batterijbo­li­de?

    Nooit verkocht Tesla meer wagens dan tijdens het afgelopen kwartaal. Wereldwijd rolden van begin april tot juli ruim 200.000 volledig elektrische bolides uit de fabriek van Elon Musk. In ons land kwamen er dit jaar al bijna 1.500 Tesla-rijders bij. Tesla Owners Club Belgium telt ondertussen al 8.106 leden van Tesla-rijders, en is daarmee ‘s werelds grootste, na Noorwegen. Wie zijn de Vlaamse bezitters van zo’n hippe stekkerwagen? Waarom kozen ze voor de prijzige Amerikaan? En hoe tevreden zijn ze erover? Vier Tesla-rijders aan het woord.
  2. Je leven lang genieten van je eigen huis? Zo creëer je een woning op maat van nu én later
    Livios

    Je leven lang genieten van je eigen huis? Zo creëer je een woning op maat van nu én later

    De nieuwe generatie 50-plussers is meer bezig met haar toekomst en hoe ze wil wonen. Vier op de tien 50-plussers willen zelfs nog vóór hun pensioen verhuizen naar een kleinere woning, op maat van hun oude dag. Bijna de helft van hen kiest resoluut voor een appartement. Dat blijkt uit een woononderzoek van vastgoedspecialist Hillewaere. Maar hoe ziet zo’n woning voor levenslang wonen eruit? En moet je daarvoor altijd verhuizen? Bouwsite Livios zocht het uit.
  1. Contracten van onbepaalde duur pieken: wat zijn de voor- en nadelen?
    Jobat

    Contracten van onbepaalde duur pieken: wat zijn de voor- en nadelen?

    Belgische bedrijven sluiten weer volop nieuwe contracten van onbepaalde duur af. Het aantal zit opnieuw op het niveau van vóór corona. Van januari tot en met augustus werden er zelfs 1,7% meer nieuwe arbeidscontracten getekend. Dat blijkt uit gegevens van Acerta bij 260.000 werkende Belgen. Jobat.be somt samen met het hr-dienstenbedrijf de verschillen op tussen een contract van bepaalde en onbepaalde duur. Wat is nu het interessantst als werknemer, en is er een verschil qua loon?
  2. Autosalon wordt véél kleiner (maar de ticketprijs wordt niet aangepast)
    PREMIUM

    Autosalon wordt véél kleiner (maar de ticket­prijs wordt niet aangepast)

    Halverwege september bracht HLN de primeur dat het Autosalon op de Heizel dan toch doorgaat, in januari 2022. Alleen is de vraag hoe het er zal uitzien, en of het nog wel de verwachtingen zal inlossen van het publiek dat er traditiegetrouw massaal op af gaat. Niet alleen blijven Volvo en een paar voor het grote publiek minder belangrijke merken als Mazda of Tesla en Polestar weg: ook de belangrijkste merken van de importeur D’Ieteren (Audi, Skoda, Volkswagen, Seat en Volkswagen) blijven thuis. Maar er is meer. Zo vernemen we uit betrouwbare bron dat zowat alle merken serieus gaan snijden in de ruimte die ze met hun stand innemen.