De Tesla met benzinemotor.
Volledig scherm
De Tesla met benzinemotor. © Obrist

Tesla op benzine is ‘eerste Hyper Hybrid ter wereld’

Ingenieurs in Oostenrijk hebben een Tesla omgebouwd tot een zogenoemde ‘Hyper Hybrid’. Het totale rijbereik bedraagt meer dan 1.000 kilometer.

45 reacties

  • Lou Bakker

    4 weken geleden
    Ik vind dat die Amish lui wel een punt hebben. Voor lokaal vervoer is hun manier ideaal. En pas op, die koetskes zijn hyper modern van binnen. Co2 uitstoot 1 gram per dag. Onderhoud minimum. En het electriciteitsnet lijdt er nauwelijks onder. Ze zouden voor de lol zo'n koetske op het autosalon moeten zetten.
  • Jozef Vermeulen

    1 maand geleden
    Stephaan Van Synghel, de meeste waterstofauto's hebben electromotoren als aandrijving...
  • christiane dewaele

    1 maand geleden
    Al wat je leest of hoort over elektrisch rijden is pure reclame om elektrisch te rijden. Waarom hoort men niets over auto's op waterstof. Waar blijft de reclame hier over ?
  • luc bruyndonckx

    1 maand geleden
    Of ze laden ze op met een dieselcontainer die 20 liter per uur verbruikt zoals in Brussel? Google maar eens. Waar gaat al die energie van komen? Als iedereen die rommel koopt zitten we binnen de week zonder stroom.
  • pietje aalbers

    1 maand geleden
    In Polen was er ook iemand die een diesel in een Tesla gestoken had. Leuk, zo een Tesla Diesel in het verkeer.
  1. In deze segmenten zijn elektrische wagens voordeliger dan hun benzine- en dieselconcurrent
    HLN Drive

    In deze segmenten zijn elektri­sche wagens voordeli­ger dan hun benzine- en dieselcon­cur­rent

    Is een elektrische wagen nu goedkoper dan eentje met benzine- of dieselmotor? Het is een vraag die heel wat consumenten zich stellen. EV’s hebben dan wel een duurdere aankoopprijs, maar ze hebben minder onderhoud nodig. Daarnaast is elektriciteit ook goedkoper dan brandstof en verleent de overheid in bepaalde gevallen steun. Wanneer komt elektrisch goedkoper uit? HLN Drive ging op onderzoek.