De Chinese Zijderoute is meer dan 5000 kilometer lang.
Volledig scherm
De Chinese Zijderoute is meer dan 5000 kilometer lang. © Tesla Greater China

Tesla bouwt 27 laadstations langsheen beroemde Chinese Zijderoute

Tesla heeft een systeem van laadpalen opgezet langs de beroemde Chinese Zijderoute. Die route loopt van het oosten van China naar het westen bij de grens met Kazachstan en is meer dan 5000 kilometer lang. Er staan nu 27 laadstations voor elektrische auto’s langs de route.

10 reacties

  • René Verhoeven

    3 weken geleden
    Wij rijden altijd met twee chauffeurs, staan nooit langer dan 10 minuten tank en plaspauze stil en hebben de vrijheid om dat te doen, hoeven na 300km nog niet te beginnen kijken om te laden. Ik zie geen enkel voordeel aan die EV, enkel nadelen, dus waarom zou ik die kopen dan?
  • Geert Tamsyn

    4 weken geleden
    Dat is één van de redenen waarom er in de vakantieperiode zo veel zware ongevallen gebeuren: vele chauffeurs hebben niet het verstand de pauzes te nemen als dat nodig is, het is beter dat dat opgelegd wordt, net als snelheidsbeperkingen en andere regels.
  • PAUL VERSPEELT

    4 weken geleden
    Dat is één van de redenen dat ik zo tevreden ben over mijn diesel : ik neem een pauze waar , wanneer en hoelang ik wil , en laat me dat niet dicteren door mijn auto.
  • Geert Tamsyn

    4 weken geleden
    Dat is één van de redenen waarom ik zo tevreden ben over EV: ze verplichten een pauze om de 2 à 3 uur bij lange trajecten. Brandstofrijders durven die noodzakelijke pauzes al eens overslaan, en zijn dan een gevaar op de weg voor zichzelf en voor anderen.
  • PAUL VERSPEELT

    4 weken geleden
    Dat is een van de redenen waarom ik zo tevreden ben van mijn diesel. Zorgeloos lange afstanden afleggen, geen 20 - 30 minuten met mijn duimen staan draaien na minder 400 Km., maar 2 - 3 minuten tanken voor 1000 en meer Km. En dat voor de helft van de prijs van een Tesla.