De getrokken auto kan ook met de voorste wielen in de lucht, meent Ford.
Volledig scherm
De getrokken auto kan ook met de voorste wielen in de lucht, meent Ford. © Patentschets Ford

Lege accu? Dankzij dit idee van Ford hoef je niet meer langs de laadpaal

Autofabrikant Ford werkt aan een opmerkelijke manier om de accu’s van elektrische auto’s op te laden. In de toekomst hoef je mogelijk niet meer te stoppen bij een laadpunt langs de weg, maar kun je jouw auto — tijdens het rijden — aan een ander voertuig koppelen om stroom te ‘tanken’.

44 reacties

  • Ivo Janssens

    6 dagen geleden
    Het idee om door een grote wagen te worden meegenomen noemt men een autobus, de lijn heeft er wel enkele van rondrijden.
  • raf peeters

    6 dagen geleden
    Geert Tamsyn,niemand houd u tegen een E voertuig te kopen,mij hoef je niet te overtuigen.
  • raf peeters

    6 dagen geleden
    @dirk andelhofs,je hebt het duidelijk niet begrepen.Sparen led?.Gloeilamp koste 0.20€ die led lamp kost 4.50€,ze hebben wat je uitspaart nu bij de verkoopprijs getelt,zover sparen.Schone lucht?.Neen ,er kan dan uit de uitlaat niks meer komen ,doch de CO2 uitstoot blijft op een "andere" plaats" (vooral batterij).Tot slot ,vind het steeds geweldig diegene die over E wagens praten en schone lucht en dat met een sigaret is hun handen. Heb je hem,schone lucht,maar wel de longen vol nicotine pompen.
  • Edmond Dillien

    6 dagen geleden
    Als de wielen van het getrokken voertuig zorgen dat de motoren dynamo's worden krijg je ook een sterk remeffect en verstookt he trekkende voertuig een hoop meer energie, eender welke, en wie gaat dat betalen als de trekker een wildvreemde vrachtwagen is, een systeem is het maar daar stopt de redenering dus, het trekken op zich is niet moeilijk maar de omkeerfunctie van de motoren en de financiële vergoeding die aan anderen moet betaald worden, is een andere zaak.
  • Bart Denolet

    1 week geleden
    En dan gaat bij diegene die dan trekt ook de batterij sneller leeg door de extra belasting en zit je met 2 lege batterijen. Heel dat onnozel gedoe rond elektrische auto's wordt zo stilaan een lachertje. Hopelijk kunnen we nog lang met een deftige auto, met verbrandingsmotor dus, blijven rijden. En zorg eerst voor volwaardigere alternatieven ipv die belachelijke dozen op wielen met batterijen.
  1. Onze auto-expert geeft zijn top vijf beste hatchbacks: “Qua zuivere rijervaring kan de SUV niet tippen aan een ‘gewone’ hatchback”
    PREMIUM

    Onze au­to-ex­pert geeft zijn top vijf beste hatchbacks: “Qua zuivere rijerva­ring kan de SUV niet tippen aan een ‘gewone’ hatchback”

    We zijn verslaafd aan de SUV. Hoogbouw op wielen. Terwijl een gewone hatchback - vier deuren en een achterklep, maar vooral lager bij de grond - beter rijdt. “Dat zeg ík niet, wel de wetten van de fysica”, aldus onze auto-expert Joost Bolle. Hij geeft zijn top vijf van hatchbacks, in het populairste C-segment, én een exclusieve test van de nieuwe Peugeot 308.