Een gelekt beeld van de nieuwe, hybride Lamborghini Countach.
Volledig scherm
Een gelekt beeld van de nieuwe, hybride Lamborghini Countach. © RV

Lamborghini pakt uit met nieuwe versie van iconische Countach

DriveDe Italiaanse sportwagenbouwer Lamborghini pakt uit met een nieuwe versie van het iconische model Countach. Die auto werd in 1971 voor het eerst voorgesteld op het autosalon van Genève en bestaat dus 50 jaar. Veel is er nog niet bekend over de nieuwe Countach. Toch zijn de eerste beelden al gelekt.

27 reacties

  • Lorenzo Schoovaerts

    5 maanden geleden
    En in 80% van Belziek kan je straks 30km/u kruipen "want de veiligheid he". En als iedereen dan nog in zijn scheurijzer blijft rijden zullen er wegens de veiligheid van de sprinkhanen snelheidsbeperkingen van 15km/u nodig zijn, met 1 jaar effectieve gevangenisstraf als je 5 per uur sneller gaat. Dat is de nieuwe tendens. Gevangenisstraf. Omdat je met een auto durft rijden. Hallucinant!
  • DIRK VAN DESSEL

    5 maanden geleden
    De ideale wagen om op een druilerige maandagmorgen uren lang in de file te staan als er weer eens een camion gekanteld is op zijn maandags.
  • Klootzakkerij van bepaalde journalist moe Gelieve mail adres te verwijderen

    5 maanden geleden
    @egbert vansteenstraeten ,juist zo'n wagens is niet voor alledaags gebruik ,daar zijn an-dere voor,men bezit er wel meer en 't is zoals je schrijft ,'t is een hebbeding en zie niet dat ze morgen (ook in de toekomst) in Europa alle Lamborghini of Ferrari bezitters gaan ver-tellen dat ze niet meer mogen rijden wegens de uitstoot en nog minder als ze besluiten dat een liter benzine 10€ gaat kosten ,daar ligt men niet wakker van.
  • egbert vansteenstraeten

    5 maanden geleden
    Lijkt gewoon op de andere modellen van Lambo. Dan had ik ook echt voor een retro design gegaan. En voor degenen die het weer niet kunnen laten om te reclameren. Zo'n auto rijdt max 2000km per jaar x400gr Co2 is 800.000gr per jaar. Een euro 6 diesel heeft gemiddeld 130gr en maakt 25.000km per jaar is 3.250.000gr. Dus stop aub over uitstoot. En wat max snelheid betreft sta ik liever stil of rij ik 50 in een Lambo dan in de zoveelste Audi of BMW of wat ketel dan ook.
  • Klootzakkerij van bepaalde journalist moe Gelieve mail adres te verwijderen

    5 maanden geleden
    @Joel Vandermeeren ,veel vermogen heeft vooral het voordeel dat je in sommige situa-tie zoveel kracht hebt om "stommiteiten" van ander te ontkomen,moet niet noodzakelijk met snelheid te maken hebben.Ben gelukkige bezitter met eentje die 620PK onder de kap steken heeft en die gaat 330 wil het daarvoor zeggen dat men die ook gebruikt?.Nee 't is en blijft mooi speelgoed en als men wil snel rijden ,Nurnburgring mooie lokatie.
  1. Architect Marijn bouwt haar droomhuis in een 6 meter hoge loft: “Door de woning loopt een vluchttrappenhuis voor de appartementen hierboven”
    Livios

    Architect Marijn bouwt haar droomhuis in een 6 meter hoge loft: “Door de woning loopt een vluchttrap­pen­huis voor de appartemen­ten hierboven”

    Een volledig lege loft van zes meter hoog kopen en die vervolgens helemaal inrichten? Architect Marijn Horlings durfde die uitdaging aangaan. Ze deelde deze casco woning in het hartje van Amsterdam verre van standaard in. Ze liet alles open waardoor het daglicht langs verschillende kanten naar binnen stroomt. Bouwsite Livios toont het resultaat.
  2. Last van vocht in huis? Zoveel kost het om dat aan te pakken (en op deze premies kan je rekenen)
    Livios

    Last van vocht in huis? Zoveel kost het om dat aan te pakken (en op deze premies kan je rekenen)

    18 procent van de Belgische woningen kampt met schade door vochtproblemen, dat blijkt uit cijfers van het Steunpunt tot bestrijding van armoede. Volgens het Wetenschappelijk en Technisch Centrum voor het Bouwbedrijf (WTCB) is zelfs 70 procent van de gevallen van bouwschade te wijten aan vocht. Vochtproblemen zijn hardnekkig en pak je best zo snel mogelijk aan. Maar hoeveel kost dat? En welke premies kan je daarvoor aanvragen? Bouwsite Livios zocht het uit.