Byron Soulopoulos, voorzitter van de Tesla Owner Club Belgium, met partner Kelly Van Eekel, event manager van de club.
Volledig scherm
PREMIUM
Byron Soulopoulos, voorzitter van de Tesla Owner Club Belgium, met partner Kelly Van Eekel, event manager van de club. © Photo by Xavier Piron / Photo News

Dit jaar al 1.500 Belgische Tesla-rijders erbij: wie zijn ze en wat drijft hen naar de ‘dure’ batterijbolide?

Nooit verkocht Tesla meer wagens dan tijdens het afgelopen kwartaal. Wereldwijd rolden van begin april tot juli ruim 200.000 volledig elektrische bolides uit de fabriek van Elon Musk. In ons land kwamen er dit jaar al bijna 1.500 Tesla-rijders bij. Tesla Owners Club Belgium telt ondertussen al 8.106 leden van Tesla-rijders, en is daarmee ‘s werelds grootste, na Noorwegen. Wie zijn de Vlaamse bezitters van zo’n hippe stekkerwagen? Waarom kozen ze voor de prijzige Amerikaan? En hoe tevreden zijn ze erover? Vier Tesla-rijders aan het woord.

132 reacties

  • Geert Tamsyn

    2 weken geleden
    Peter Bosmans, lees de studie, u zal zien dat die daar allemaal rekening mee houdt, en met nog veel meer ook. In België is dat zelfs nog sneller, omdat wij meer hernieuwbare elektriciteit gebruiken dan de Nederlanders.
  • mark germanus

    2 weken geleden
    Iedereen verplichten van een elektrische wagen te kopen is totaal de verkeerde politiek. Een groot gedeelte van de mensen zullen dit niet kunnen omdat ze de financiele middelen niet hebben. Het resultaat zal zijn één grote chaos, want wees gerust het openbaar vervoer zal er niet op verbeteren. En de staat zal minder inkomen hebben
  • Farid Azuzzi

    2 weken geleden
    dieselauto's versneld verbieden daarna de benzine wagens ...
  • Peter Bosmans

    2 weken geleden
    Geert Tamsyn, er verschijnen tegenwoordig vele studies met diverse uitkomsten en niet alle studies houden rekening met alle elementen. Aan best-case cijfers hebben we ook geen behoefte, daarom moet er duidelijk vermeld worden wat de CO-2 kost is van een wagen bij productie en wat de CO-2 kost van de verschillende energiebronnen is en bij elektriciteit moet er dan een verschil gemaakt worden tussen groen en grijs en moet de CO-2 van de constructie van molen of paneel er ook bij zitten.
  • Luc Gorrebeeck

    2 weken geleden
    Louter om fiscale redenen ! Schaf die af en niemand koopt ze nog !
  1. Splinternieuwe Tesla Model S Plaid vat plots vuur: chauffeur weet op nippertje aan vlammen te ontsnappen
    15

    Splinter­nieu­we Tesla Model S Plaid vat plots vuur: chauffeur weet op nippertje aan vlammen te ontsnappen

    In Haverford, in de Amerikaanse staat Pennsylvania, heeft een splinternieuwe Tesla Model S Plaid vuur gevat. De chauffeur van de wagen raakte even ingesloten door de vlammen, maar wist uiteindelijk zonder enige verwonding te ontkomen. Volgens een van de advocaten van de chauffeur zou de auto plots vanzelf in brand zijn gevlogen. Onderzoek naar de oorzaak van de brand loopt nog.
  2. Je pauzes inplannen aan de hand van de vermoeidheidsdetectie van je wagen? Geen goed idee
    HLN Drive

    Je pauzes inplannen aan de hand van de vermoeid­heids­de­tec­tie van je wagen? Geen goed idee

    Auto’s hebben vandaag allerlei sensoren en hulpsystemen: ze helpen je de juiste snelheid aan te houden (cruise control), binnen de lijnen van je rijvak te blijven (lane keeping assist) en juist te parkeren (park assist). Sommige auto’s vertellen zelfs wanneer je best een pauze neemt tijdens het rijden. Maar hoe correct is die vermoeidheidsdetectie? En kan je erop vertrouwen wanneer je naar het zuiden rijdt? HLN Drive ging op onderzoek.