Beeld van de lage-emissiezone in Antwerpen.
Volledig scherm
PREMIUM
Beeld van de lage-emissiezone in Antwerpen. © Laenen

1,2 miljoen auto's niet meer welkom door lage emissiezones: vooral particulier krijgt klappen

Hoeveel auto’s niet meer binnen mogen in Gent of Antwerpen na invoering van de lage-emissiezones? Er werd de afgelopen maanden heel wat over geschreven, maar wij kregen de échte cijfers en vielen net niet omver. Maar liefst één Belgische auto-eigenaar op vijf komt de twee Vlaamse steden niet meer ongestraft binnen. Vooral dieseltype 4 doet de cijfers exploderen.

249 reacties

  • dirk waterinckx

    2 maanden geleden
    0,0 gezondheid en of veiligheid niets dan puur graaien a la kassa kassa kassa.Bezoek aan hof v Beroep in Gent kost u 150€ kado.1 doos gezuiverde lucht ter waarde van 150€ sturen ze u nt op.Openbaar vervoer dat mega duur is en op niets trekt moet renderen.Niets meer niets minder dan macht over macht geld om geld weldra 250 of 350 zoals de rest ! GRAAI is betere naam ipv euro toch he ? ? ?
  • Werner Roothoofd

    2 maanden geleden
    Opgelet ik houd van mijn auto en rijdt waar men mag, ook de ardennen, maar daar gaat het nog strenger worden dan hier in de toekomst. Zoek het maar op? Als ik alleen nog autostrade mag doen, verlaag mijn autotax dan maar! Weg doen zit zr niet in want geld voor een dure batterij auto hebben we niet.
  • MICHEL COSYNS

    5 maanden geleden
    Elektrische auto kopen, al aan gedacht aan de kinderarbeid om de grondstoffen te delven voor de batterijen .Kerncentrales dicht en dan zonder elektriciteit vallen .Groenen doe zoo voort 2024 zal raad brengen. Ook van VB niet veel gehoord betreft LEZ zones enz.
  • j hendrickx

    2 jaar geleden
    Ik rijd nooit meer Brussel of Antwerpen in want ik wil in deze rotsteden geen eurocent opdoen
  • Sara Peeters

    2 jaar geleden
    Gewoon die steden vermijden. Probleem opgelost!
  1. Ford start onderhandelingen met vakbonden over verlies van banen in Europa
    5

    Ford start onderhande­lin­gen met vakbonden over verlies van banen in Europa

    De Amerikaanse autobouwer Ford heeft voor toekomstige productie van elektrische wagens in Europa de voorkeur gegeven aan zijn fabriek in het Spaanse Valencia ten nadele van zijn site in het Duitse Saarlouis. De productie in de fabriek in Saarlouis zal tegen het midden van dit decennium stopgezet worden, zo heeft Ford woensdag bekendgemaakt. Ford start ook onderhandelingen met de vakbonden over een “significant” verlies van banen in zijn Europese fabrieken, omdat voor de bouw van elektrische wagens nu eenmaal minder mankracht nodig is.