Topkinesist Lieven Maesschalck.
Volledig scherm
PREMIUM
Topkinesist Lieven Maesschalck. © BELGA

“Neem wc-papier mee en drink chocomelk achteraf”: Lieven Maesschalck deelt zijn beste advies en 7-wekenschema voor beginnende joggers

In zeven weken van ‘couch potato’ naar fitte jogger? Het kan, als je je maar strikt aan je loopschema houdt. “Dat is de enige manier om ervoor te zorgen dat je lichaam niet overbelast raakt en je niet vroegtijdig geblesseerd aan de kant moet blijven”, zegt topkinesist Lieven Maesschalck, die zijn 16 looptips op een rij zet en een loopschema opstelt waarmee je als beginnend loper je conditie opbouwt. 

  1. “Koop wandelschoenen altijd in de namiddag”: podoloog legt uit hoe je wandelblessures voorkomt en het juiste schoeisel kiest
    PREMIUM

    “Koop wandel­schoe­nen altijd in de namiddag”: podoloog legt uit hoe je wandelbles­su­res voorkomt en het juiste schoeisel kiest

    De populariteit van wandelen piekt deze maanden. Gezond, maar! “Te veel mensen doen dat met de foute schoenen”, stelt podoloog Charity Audenaert vast in haar praktijk. “En dat zorgt voor heel wat blessures.” Waaraan moet een goede wandelschoen voldoen om er zorgeloos op uit te trekken? Moet je per se een duur paar kopen van een speciaalzaak als A.S. Adventure of scoort een goedkoop model van Decathlon even goed? En hoe voorkom je overbelasting en andere kwaaltjes?
  1. Zou jij durven? Deze kapper knipt haren met een bijl
    Play

    Zou jij durven? Deze kapper knipt haren met een bijl

  2. Suthep is plots toeschouwer van een strijd tussen een bidsprinkhaan en een vogel
    Play

    Suthep is plots toeschou­wer van een strijd tussen een bidsprink­haan en een vogel