Streamen of skippen? 'The White Lotus'
Streamen of skippen? 'The White Lotus' © HBO

RECENSIE. ‘The White Lotus’: “Andermans dure vakantie in het water zien vallen, is de beste staycation”

TVNu we weer volop van onze vrijheid willen proeven en het liefst van al vanop een strandstoel onder een zo ver mogelijke palmboom, komt Streamz met ‘The White Lotus’ alvast de juiste toon zetten. Maar ook in het paradijs steken problemen de kop op waar we het liefst van al zo ver mogelijk van wegblijven. Moet u deze satirische dramareeks streamen of skippen? Evelien Delgouffe zoekt het in onze Kijkgids voor u uit.

1. Passie, liefde en (v)echtscheidingen: deze series over het huwelijk zijn het streamen waard
    Streamz

Passie, liefde en (v)echtscheidingen: deze series over het huwelijk zijn het streamen waard

Sinds maandag 13 september kan je op Streamz terecht voor een stevige portie huwelijksdrama met wekelijks een nieuwe aflevering van ‘Scenes from a Marriage’, een moderne remake van Ingmar Bergmans tijdloze ‘Scener ur ett äktenskap’. Liefde, passie, seks, (v)echtscheidingen en verzoeningen laten niemand onberoerd, en dus vullen wij deze week onze Kijkgids aan met onze favoriete series en films over het huwelijk. Van hartzeer in ‘Marriage Story’ (Netflix) en wraaklustige vrouwen in ‘Why Women Kill’ (Streamz) tot een uitgeblust seksleven in ‘Wanderlust’ (Netflix) en een polyamoreus experiment in ‘You Me Her’ (Netflix).
  1. Achter de schermen bij ‘Onder Vuur’: “Louis Talpe is een beetje de Tom Cruise van België”

Achter de schermen bij ‘Onder Vuur’: “Louis Talpe is een beetje de Tom Cruise van België”

Een kleine week geleden lanceerde Eén met ‘Onder vuur’ een nieuwe fictiereeks die vast over de tongen zal gaan. De serie volgt het reilen en zeilen van de Oostendse brandweerpost Oosteroever. Het minste wat je van de eerste aflevering kan zeggen, is dat ze je naar het puntje van je stoel dwingt. Een plek waar je de komende weken nog wel vaker zal vertoeven, is onze gok. Want: aan suspense geen gebrek. En aan actiescènes in het heetst van de strijd ook al niet. Maar… hoe dóen ze dat, vuur maken ‘voor de lol’?
  2. Analist Jan Mulder en ex-profvoetballer Jelle Van Damme stellen Gouden 11-ploeg samen: “Jammer dat ik maar twee spelers van Club Brugge mag kiezen”
    Gouden 11
    1

Analist Jan Mulder en ex-profvoet­bal­ler Jelle Van Damme stellen Gouden 11-ploeg samen: “Jammer dat ik maar twee spelers van Club Brugge mag kiezen”

Ook Jan Mulder en Jelle Van Damme, ex-profvoetballers bij Ajax en Anderlecht, stellen een Gouden 11-ploeg samen. De Nederlandse analist koos onder meer voor Nicolas Raskin en Hugo Siquet. Twee jonge veulens die het mooie weer maken bij Standard. “Ik zie Raskin echt graag spelen.” Jelle Van Damme kiest Ruud Vormer als kapitein. “Hij is een een echte strijder.” Stel net als Mulder en Van Damme voor morgenavond jouw ploeg samen en maak kans op 10.000 euro.