Streamen of skippen? 'Ted Lasso 2'
Streamen of skippen? 'Ted Lasso 2' © RV

RECENSIE. ‘Ted Lasso 2’: “Nooit gedacht dat een pornosnor zo’n hoog knuffelgehalte kon hebben”

TVTwintig Emmy-nominaties sleepte het eerste seizoen van ‘Ted Lasso’ recentelijk in de wacht. Twintig! Daarmee brak de hitserie het record van meest genomineerde komediereeks. En of het tweede seizoen, nu te zien op Apple TV+, de druk voelt om ook een tweede keer te scoren. Of het daar ook in slaagt? Evelien Delgouffe zoekt het in onze Kijkgids voor u uit.

1. Dé ontdekking van het seizoen en een flater in de finale: dit was de vierde aflevering van ‘De Slimste Mens’

Dé ontdekking van het seizoen en een flater in de finale: dit was de vierde aflevering van ‘De Slimste Mens’

Ze kon haar eerste deelname aan ‘De Slimste Mens’ niet met een overwinning afsluiten, maar de 20-jarige Gloria Monserez won met haar frisse en jong volwassen verschijning wél meteen de harten van zowat één miljoen kijkers. Basketbalspeler Mwema haalde een tweede overwinning op rij binnen, terwijl Gloria overleefde met een ongewilde portie hulp van Wiam en een liedje over ‘de drie wijzen’.
  2. Boilers, ketels tot zelfs volledige keukens: schade bij werfdiefstal loopt op tot gemiddeld 30.000 euro
    Livios

Boilers, ketels tot zelfs volledige keukens: schade bij werfdief­stal loopt op tot gemiddeld 30.000 euro

Zit jij momenteel middenin een bouw- of groot renovatieproject? Dan kan je je werf maar beter goed beveiligen en verzekeren, want de gemiddelde schade bij een werfdiefstal bedraagt zo’n 30.000 euro volgens Federale Verzekering. Bovendien zien ze de diefstal van boilers, verwarmingsketels en nieuwe keukens al enkele jaren sterk toenemen. Bouwmachines en -gereedschap zijn dan weer minder in trek. Wat kan je doen om een werfdiefstal te vermijden? Bouwsite Livios zocht het uit.
  1. Strenge straffen voor wie niet voldoende rookmelders installeert: dit zijn de regels
    HLN Shop

Strenge straffen voor wie niet voldoende rookmel­ders instal­leert: dit zijn de regels

Nu het buiten frisser wordt, doen we opnieuw massaal beroep op onze verwarming. De open haard gaat aan en om het extra gezellig te maken horen daar voor veel mensen eveneens kaarsen bij. Ook elektrische vuurtjes en toestellen als de droogkast draaien weldra weer op volle toeren. Je voelt het al aankomen: het risico op woningbranden stijgt. HLN Shop legt uit wat je kan/moet doen om de vlammen geen kans te geven.