Streamen of skippen? 'Search Party'
Streamen of skippen? 'Search Party' © Streamz

RECENSIE. ‘Search Party’: “Een van de donkerste, meest uit de hand gelopen reeksen sinds lang"

TVEen groepje sarcastische, narcistische twintigers dat zich van de ene brunchplek naar de andere netwerkbijeenkomst sleept, maar plots middenin een thriller van formaat belandt wanneer een vermiste schoolkennis hun hele leven op z’n kop zet. ‘Search Party’ is terug op Streamz met een tweede seizoen. Moet u deze reeks dringend streamen of kunt u rustig skippen? Evelien Delgouffe zoekt het in onze Kijkgids voor u uit.

1. RECENSIE. ‘Dr. Death’: “Dit is het spul waar nachtmerries van gemaakt zijn”

RECENSIE. ‘Dr. Death’: “Dit is het spul waar nachtmer­ries van gemaakt zijn”

Ziekenhuisreeksen zijn een beetje zoals darmspoelingen: enerzijds zijn ze bedoeld om ons bestaan te verlichten, anderzijds hebben ze de neiging alle kanten op te spetteren. Al is het vrij duidelijk dat ‘Dr. Death’ -de naam zegt genoeg- niet de ambitie heeft om de zoveelste lichtvoetige opvolger van een ’Grey’s Anatomy’ te worden. Deze reeks op STARZPLAY is zo bloedstollend en zo paranoia stimulerend dat de dooddoener “Niet voor gevoelige kijkers” hier geen overbodige mededeling is. Of u deze waargebeurde horrordaden moet bijwonen of de ogen beter afwendt? Evelien Delgouffe zoekt het in onze ‘Kijkgids’ voor u uit.
  2. Passie, liefde en (v)echtscheidingen: deze series over het huwelijk zijn het streamen waard
    Streamz

Passie, liefde en (v)echtscheidingen: deze series over het huwelijk zijn het streamen waard

Sinds maandag 13 september kan je op Streamz terecht voor een stevige portie huwelijksdrama met wekelijks een nieuwe aflevering van ‘Scenes from a Marriage’, een moderne remake van Ingmar Bergmans tijdloze ‘Scener ur ett äktenskap’. Liefde, passie, seks, (v)echtscheidingen en verzoeningen laten niemand onberoerd, en dus vullen wij deze week onze Kijkgids aan met onze favoriete series en films over het huwelijk. Van hartzeer in ‘Marriage Story’ (Netflix) en wraaklustige vrouwen in ‘Why Women Kill’ (Streamz) tot een uitgeblust seksleven in ‘Wanderlust’ (Netflix) en een polyamoreus experiment in ‘You Me Her’ (Netflix).
  3. ‘Mijn Keuken Mijn Restaurant’-winnaars Ayse en Lorenzo trouwen volgende maand in Italië: “De regels zijn daar heel streng, maar het wordt een feest”
    Showbizz

‘Mijn Keuken Mijn Restaurant’-win­naars Ayse en Lorenzo trouwen volgende maand in Italië: “De regels zijn daar heel streng, maar het wordt een feest”

Zonder de pandemie waren Ayse (32) en Lorenzo (31), winnaars van het VTM-programma ‘Mijn Keuken Mijn Restaurant’, vorig jaar al getrouwd, maar volgende maand is het dan toch eindelijk zover. Dan geven ze elkaar hun jawoord in het romantische Italië. “Onze wettelijke trouw doen we later, dan kan ik mijn kleed nog eens dragen", lacht Ayse. Daarna nemen ze een andere grote beslissing: waar zetten ze hun pop-uprestaurant verder?