Vegni (links) in gesprek met renners van INEOS Grenadiers vanochtend.
Volledig scherm
Vegni (links) in gesprek met renners van INEOS Grenadiers vanochtend. © AFP

Giro-baas Vegni over inkorting etappe: “Willen dat de renners veilig in Milaan komen”

GiroGiro-baas Mauro Vegni heeft op de Italiaanse tv-zender RAI gereageerd op de inkorting van de koninginnenrit. “We willen vooral dat de renners veilig en wel in Milaan toekomen”, zei hij. “Dit is een goed compromis tussen renners en organisatie.”

1 reactie

  • carlos demaeyer

    4 maanden geleden
    Carlos De Maeyer Eindelijk houd len rekening met de veiligheid van de renners ,het werd tijd .
  1. Passie, liefde en (v)echtscheidingen: deze series over het huwelijk zijn het streamen waard
    Streamz

    Passie, liefde en (v)echtscheidingen: deze series over het huwelijk zijn het streamen waard

    Sinds maandag 13 september kan je op Streamz terecht voor een stevige portie huwelijksdrama met wekelijks een nieuwe aflevering van ‘Scenes from a Marriage’, een moderne remake van Ingmar Bergmans tijdloze ‘Scener ur ett äktenskap’. Liefde, passie, seks, (v)echtscheidingen en verzoeningen laten niemand onberoerd, en dus vullen wij deze week onze Kijkgids aan met onze favoriete series en films over het huwelijk. Van hartzeer in ‘Marriage Story’ (Netflix) en wraaklustige vrouwen in ‘Why Women Kill’ (Streamz) tot een uitgeblust seksleven in ‘Wanderlust’ (Netflix) en een polyamoreus experiment in ‘You Me Her’ (Netflix).
  2. Sportpsycholoog Brouwers: “Evenepoel moet heel dringend intensief aan stuurmansproblemen werken”
    Play
    Giro

    Sportpsy­cho­loog Brouwers: “Evenepoel moet heel dringend intensief aan stuurmans­pro­ble­men werken”

    “Het technische aspect, daar kan ik niet over oordelen. Maar het val-aspect is iets wat uiteraard altijd consequenties heeft.” Dat zegt sportpsycholoog Jef Brouwers over de nieuwe valpartij van Remco Evenepoel in de Giro vanmiddag. Later op de avond kwam het nieuws dat hij uit de rittenkoers stapt. “Er zijn toch al een aantal voorgaande geweest, dus dat zal verwerkt moeten worden. En daar kunnen dan plotseling toch wel mentale factoren een rol spelen”, klonk het onder meer bij onze collega’s van VTM Nieuws.
  3. Stevigste bergrit van de laatste vijf jaar ingekort door helse weersomstandigheden: hoe zwaar was de koninginnenrit door de Dolomieten normaal gezien?
    Giro
    1

    Stevigste bergrit van de laatste vijf jaar ingekort door helse weersom­stan­dig­he­den: hoe zwaar was de koningin­nen­rit door de Dolomieten normaal gezien?

    5.700 hoogtemeters volgens de ene bron, meer dan 5.500 volgens de andere. De Dolomietentocht van Sacile naar Cortina d’Ampezzo had dé koninginnenrit in deze Giro moeten worden. Veel zwaarder komen ze niet, maar het weer besliste er anders over. Bernal, Evenepoel en co leggen nu nog een tocht van 155 kilometer af, met daarbij twee stevige cols: La Crosetta en de Passo Giau. De Passo Pordoi en Passo Fedaia werden geschrapt.