Elise Crombez (14) ligt bijna helemaal ingezwachteld in haar ziekbed.
Volledig scherm
PREMIUM
Elise Crombez (14) ligt bijna helemaal ingezwachteld in haar ziekbed. © rv

Elise (14) zwaar verbrand na fout gelopen experiment in chemieles: “Het had veel erger kunnen aflopen”

Diksmuide“Plots stond mijn hele lichaam in brand. Ik wist niet waar ik het had van de pijn.” De chemieles van woensdagochtend zal de 14-jarige Elise Crombez uit het West-Vlaamse Woumen nog lang achtervolgen. Toen haar leerkracht een experiment met ethanol wilde voordoen, vloog de hele fles in brand en kwam die op Elise terecht. Met een helikopter werd ze in allerijl naar de brandwondenafdeling in het UZ Gent gebracht, waarna haar allicht nog een lange revalidatie te wachten staat. “Maar ik verwijt mijn leerkracht niets”, klinkt het.

  1. Sport, emoties én drama: vijf meeslepende streamingtips
    Streamz

    Sport, emoties én drama: vijf meeslepen­de streaming­tips

    Weinig hobby’s maken zo veel emoties in ons los als sport. Naar aanleiding van de nieuwe Streamz-release ‘The Window’, dat zich afspeelt tijdens de transferperiode binnen het voetbal, vullen wij onze Kijkgids deze week aan met andere topseries en films die drama en sport verweven tot een meeslepende kijkervaring. Diepe karakterstudies in ‘Friday Night Lights’ (Hulu), datagedreven stuntwerk in ‘Moneyball’ (Netflix), hilarische scènes in ‘Ted Lasso’ (Apple TV+) en een temperamentvolle basketbalcoach in ‘Big Shot’ (Disney+): dit zijn onze favoriete sporttitels om te streamen.
  2. Veurne stelt vol ambitie nieuwe huisstijl en stadsfilm voor: “We mogen best fier zijn op unieke stad”
    Veurne

    Veurne stelt vol ambitie nieuwe huisstijl en stadsfilm voor: “We mogen best fier zijn op unieke stad”

    ‘Uitstekend. Veurne’, dat is de baseline bij het nieuwe stadslogo. Bijzonder is dat die huisstijl volledig in eigen beheer is ontwikkeld. Er kwam geen extern ontwerpbureau aan te pas. Daarnaast stelt Veurne een eigen stadsfilm voor. “Onze stad heeft uitzonderlijke troeven in handen die we maar al te graag op tafel gooien”, knipoogt communicatieschepen Jan Verfaillie (CD&V).