Deze kinderen amuseren zich kostelijk in het pretpark. "Door indoor te werken zijn we minder afhankelijk van het weer", aldus de CEO.
Volledig scherm
Deze kinderen amuseren zich kostelijk in het pretpark. "Door indoor te werken zijn we minder afhankelijk van het weer", aldus de CEO. © Benny Proot

Bezoekersaantal Plopsa verdubbeld sinds 2000

DE PANNEPretpark Plopsaland blijkt vijftien jaar na de start een groot succes. "Ons bezoekersaantal is sinds toen meer dan verdubbeld en onze omzet is verdrievoudigd. De geheimen daarvoor zijn ongetwijfeld de populariteit van de Studio 100-figuren en het feit dat we durven investeren", zegt CEO van Plopsa Steve Van den Kerkhof.

  1. “Als kleuter ontdekte ik al het wonder van eten op sterrenniveau”: piepjonge sterrenchef Timon (25) wil jongeren culinair verwennen voor een opmerkelijk lage prijs
    PREMIUM
    Koksijde

    “Als kleuter ontdekte ik al het wonder van eten op sterrenni­veau”: piepjonge sterren­chef Timon (25) wil jongeren culinair verwennen voor een opmerke­lijk lage prijs

    Amper 25 jaar is Timon Michiels uit Koksijde, maar hij is wel al chef-kok in restaurant Carcasse in Sint-Idesbald, goed voor een Michelinster én een plek in de top tien van beste steakrestaurants ter wereld. Voor het eerst neemt hij deel aan Jong Keukengeweld, en presenteert hij in maart en oktober jongeren een sterrenmenu voor een spotprijsje (op dat niveau). Maar wie is de jonge kerel met Gentse tongval die zijn klanten rundstong leerde eten? “Een tweede ster is niet meteen mijn grootste ambitie.”