Exclusief voor abonnees

Zo maakt u het uw poetsvrouw makkelijker

Er komt een campagne van de dienstenchequesector, specifiek gericht aan klanten van huishoudhulpen. Zij zullen bewust worden gemaakt van de rol die ze kunnen spelen om het werk voor hen aangenamer en veiliger te maken. De sensiblisering volgt op een studie naar werkbaar werk in de sector. Uit de rondvraag, uitgevoerd door IDEA bij bijna 3.900 huishoudhulpen, blijkt dat 89% positief is over de job. Met name de autonomie, werkuren en relatie met de klant worden geapprecieerd. "De klant kan vaak kleine zaken doen om het psychische en fysieke welzijn verder te verbeteren", zegt Peter Van de Veire van het Vormingsfonds Dienstencheques. "Bijvoorbeeld het ter beschikking stellen van ergonomisch materiaal (denk aan bezems met uitschuifbare steel, red.) en geschikte schoonmaakproducten, niet roken als de huishoudhulp er is, na afloop een bedank-sms'je sturen, enzovoort..."

Lees je graag alle artikels op HLN?

Krijg nu 1 maand onbeperkt en gratis toegang tot alle artikels.

Ik wil toegang
Digitaal abonnement HLNDigitaal abonnement HLN1ste maandgratis

Stop of pauzeer wanneer je wil

  • Onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Iedere week gratis tickets en straffe kortingen


Alle artikels uit de krant