Exclusief voor abonnees

Welke bronnen hebben Belangers gebruikt om keuze te maken?

Als je kijkt naar de informatiebronnen die de keuze mee hebben vormgegeven, zie je dat de verschillende stemtests bij álle kampen een belangrijke rol gespeeld hebben. Ook de debatten tussen de kopstukken hebben het stemgedrag beïnvloed - zowel de doorsnee kiezer als de gemiddelde VB'er zet deze duels op twee. 16,7% van de Vlaams Belang-achterban noemt berichten op sociale media als Facebook, Instagram en Twitter een belangrijke informatiebron. Bij N-VA, Open Vld en PVDA schommelt dit percentage tussen de 10 en 11, terwijl de rol van de sociale media bij de kiezers van CD&V (6,3%), Groen (7,5%) en sp.a (8%) aanzienlijk kleiner blijkt. Carl Devos had hogere cijfers verwacht. "Al enkele stembusgangen na elkaar horen we dat het 'de verkiezingen van de sociale media' worden, maar dat lijkt wat tegen te vallen." (MAC)

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Slechts €6,95 €4,95 per 4 wekenGeniet 1 jaar van deze voordelige prijs
  • Lees 4 weken gratisEn krijg onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis


Alle artikels uit de krant