Exclusief voor abonnees

Wantrouwen tegen elektrische auto blijft groot: “Die 300 kilometer actieradius, ik ken dat...”

Paul en Mirjam De Ruijter uit Gent hebben de regering-Jambon al flink vervloekt. "We zijn verdorie te laat om een elektrische wagen te kopen, nu ze die premie hebben afgeschaft."
Joel Hoylaerts / Photo News Paul en Mirjam De Ruijter uit Gent hebben de regering-Jambon al flink vervloekt. "We zijn verdorie te laat om een elektrische wagen te kopen, nu ze die premie hebben afgeschaft."
Op het 98ste Autosalon staat de elektrische auto feller dan ooit te blinken. Uit vrees voor miljardenboetes halen autobouwers alles uit de kast om zoveel mogelijk milieuvriendelijke auto's te slijten, maar bij de consument blijft wantrouwen op z'n plaats. "Wist u, meneer, dat de gemiddelde Belg maar 40 kilometer per dag aflegt met zijn wagen? Wat zou u zich dan zorgen maken dat die batterij 'maar' 300 kilometer aankan."

Je hebt 5% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Krijg onbeperkt toegangLees alle artikels via de site en app
  • Lees 4 weken gratisNadien slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis


Alle artikels uit de krant

235 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Hendrik Patyn

    Mr Peeters, ik denk dat mr Tamsyn moet leven van de EW, best eens surfen naar de Tesla Motor Club, er zijn daar al enorm veel Tesla rijders die voor hun 1ste 100000km hun elektromotor moeten vervangen. Om dan nog te zwijgen van alle andere problemen. Iemand is content dat zijn 3 geleverd is, want zijn s valt na 4 jaar uit elkaar. Zie autowereld, Toyota Land cruiser, 700000km, reeds 3 trekhaken versleten, maar nog altijd originele aandrijflijn..

  • luc meeus

    Men spreekt van een actieradius van 200 tot wel 600km. Der moet dan wel elektrik uit het stopcontact komen. Ik heb berekend (wie ben ik), dat een kerncentrale MAAR 250000 auto's tegelijker tijd kan opladen, dit voor een batterij van 40kWh, en een oplaadtijd van 10 uur. En wetende dat er in Belgie 6 miljoen voertuigen, vrachtwagens inbegrepen, rondrijden en dat er maar 6 kerncentrales zijn.

  • raf peeters

    @Geert Tamsyn,1 milj. km,pure reclame stunt en dik aan te twijfelen als je de tijd in betracht neemt,die zou dag en nacht gereden hebben zonder laden,kan niet.Buiten dat,onmogelijk de batterij twee keer te vervangen over die afstand,daarbij zijn zowat alle organen aan wagen vervangen door slijtage,de ophanging,vering,sturing ,noem maar op,maar alles is goed om de mensen te doen geloven dat je 1 milj km kan rijden zonder slijtage en vervangen van onderdelen,als ze maar E wagen kunnen promoten

  • raf peeters

    @Rody Franks ,juist beste alsof er al ene Tesla zoveel km heeft ,ga kijken op tweede hands markt hoeveel km en hoe oud ze zijn ,allemaal terug buiten voor de batterij op de helft van zijn capaciteit zit ,dat is de praktijk en realiteit.Wedden dat er hier seffens weer eentje komt met sprookje dat ze afgeschreven zijn en daarom nieuwe gekocht worden ,wedden?.

  • Geert Tamsyn

    Rody Franks, er is er zelfs al een die meer dan 1 miljoen km. gereden heeft.