Fly (rechts), bekend van 'Kamp Waes', is één van de initiatiefnemers.
Volledig scherm
PREMIUM
Fly (rechts), bekend van 'Kamp Waes', is één van de initiatiefnemers. © VRT - deMensen

Waarom de special forces eigen gin, T-shirts en aanstekers verkopen

De special forces hebben een eigen webshop geopend. "Om een spaarpot aan te leggen voor leden en hun familie die het moeilijk hebben", zegt Fly, bekend van 'Kamp Waes.' "Want wij nemen de meest extreme risico's, maar blijven vaak in de kou staan als er iets misloopt."

13 reacties

  • Andreas Maheim

    1 jaar geleden
    Al die haat en verwijten hier maar niemand die hun beroep zou willen/kunnen uitvoeren in hun plaats. Hilarisch dit...
  • Walter Van der Aa

    1 jaar geleden
    Walter van der aa. Respect voor deze mensen, ze kunnen niet 24/24 in de touwen hangen en hebben enorme risico’s bij het uitvoeren van hun job. Ze kiezen er uiteraard zelf voor. Maar de spreuk : de banken en de verzekeringen geven een paraplu als de zon schijnt en pakken hem terug als het regent is een waarheid .
  • Marc Schildermans

    1 jaar geleden
    Ze worden meer dan dik genoeg betaald voor wat ze presteren in hun loopbaan. Ken er genoeg die op hun 33e een rustig jobke krijgen in Melsbroek met 2000€ net per maand voor 1 dag per week te werken. Voor de rest gaan ze dan nog bijverdienen int zwart. Ze zijn niet allemaal zo maar er zijn er wel heel veel bij!
  • Tom Van Calster

    1 jaar geleden
    Jos Nijs, dan moet jij eens dringend met Amerikaanse veterans praten. Zeker met diegenen die er iets aan overgehouden hebben zoals ik er een paar ken. Die moeten elke keer vechten om medische zorgen.
  • Karl Huysmans

    1 jaar geleden
    Respect voor deze mannen. En ja,als deze helden in de kou blijven staan als er iets gebeurd!!!!!daar verschiet ik niets van. Typisch België.
  1. PREMIUM

    8,4% van nieuwe wagens is hybride

    Door de coronacrisis daalde de autoverkoop in de eerste helft van dit jaar in ons land met bijna een derde. Er werden 216.605 nieuwe personenwagens ingeschreven, 30,2% minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Hybridewagens bleken niettemin opvallend populair, vooral bij bedrijven. Hun marktaandeel bedroeg 8,4%, tegen 4,8% in 2019. Daardoor lag de gemiddelde CO2-uitstoot van nieuwe auto's ook historisch laag, zegt de sectorfederatie Febiac. In 2019 bedroeg die 121,2 gram per kilometer - toen een lichte stijging tegenover 2018 -, tijdens de eerste helft van dit jaar ging het om 112,6 gram per kilometer. De toename ging vooral ten koste van de benzinewagens, die hun marktaandeel van 61,6% naar 56,5% zagen terugvallen.
  1. Scheer mee met wingsuits over meest beruchte skipiste ter wereld
    Play
    skiën

    Scheer mee met wingsuits over meest beruchte skipiste ter wereld

  2. Politie maakt einde aan achtervolging met dit gewaagde maar efficiënte manoeuvre
    Play

    Politie maakt einde aan achtervol­ging met dit gewaagde maar efficiënte manoeuvre