Exclusief voor abonnees

Voor 500.000 liter water mag je er al eens starten

Het watermerk Vittel, dat zijn water haalt uit de gelijknamige gemeente die vandaag startplaats is, viert dit jaar zijn tiende verjaardag als een van de grootste sponsors van de Ronde van Frankrijk. "De Tour is een ideaal platform om het merk Vittel wereldwijd te promoten", vertelt Françoise Bresson, directeur sponsoring van Nestlé Waters, dat sinds 1992 eigenaar is van Vittel. "De visibiliteit is enorm. Extra voordeel is dat het event in volle zomer plaatsvindt. Net in die periode bereikt de consumptie een piek." Opvallen doet Vittel ook in de reclamekaravaan, die dagelijks een paar uur voor de renners het complete traject van de etappes aflegt en miljoenen bezoekers lokt. "In drie weken Tour verdelen we om en bij de 500.000 halveliterflesjes aan het publiek langs het parcours. Daarnaast gaan er ook nog eens evenveel flesjes naar de Tourorganisatie zelf (medewerkers, pers, ...)." Dat maakt dus 1 miljoen flesjes, of 500.000 liter Vittel. (DNR)



Alle artikels uit de krant