Exclusief voor abonnees

Voedingsindustrie doet ook duit in zakje

Fevia, de koepelorganisatie van de voedingsindustrie, is samen met Comeos, Detic (cosmetica en schoonmaakproducten), Buurtsuper en Unizo eerder al een engagement met de Vlaamse regering aangegaan om te evolueren naar een duurzamer verpakkingsbeheer. Negen (internationale) voedingsreuzen hebben zich daarbij aangesloten: AB InBev, Alken Maes, Coca-Cola, Danone, Mars, Nestlé, PepsiCo, Spadel en Unilever. Op de website www.verpakkingen2025.be kondigen zij meer dan 40 acties aan die tot minder plastic moeten leiden. Zo zal AB InBev bijvoorbeeld 660.000 herbruikbare bekers op de markt brengen ter vervanging van 18 miljoen plastic wegwerpbekers en zullen vanaf deze zomer alle sixpacks Jupiler in 100% gerecycleerd plastic verpakt worden.

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

Kies hier je voordeelperiode:



Alle artikels uit de krant