Een vrouw geeft haar reispapieren af bij de incheckbalie. Foto ter illustratie.
Volledig scherm
Een vrouw geeft haar reispapieren af bij de incheckbalie. Foto ter illustratie. © ThinkStock

Test Aankoop onderneemt stappen tegen vliegmaatschappijen: “Typfout verbeteren? 160 euro of vliegtuig vertrekt zonder u”

Wie een vliegticket boekt en bij de reservering per ongeluk een foutje tikt in zijn naam, moet tot 160 euro ophoesten om dat te verbeteren. "Buiten alle proportie en illegaal", zegt Test Aankoop, die juridische stappen onderneemt tegen tien luchtvaartmaatschappijen.

33 reacties

  • Jan Verstrepen

    3 jaar geleden
    Alles om het goedkoopst en dan klagen dat niets meer werkt zoals het zou moeten.
  • Patrick Van Bogaert

    3 jaar geleden
    Test Aankoop heeft toch gelijk dat bedrag is veel te hoog
  • Wim Berix

    3 jaar geleden
    Wij boekte een tickets via Tix.be bij Sunexpress , op 1 tickets was de naam fout gespeld. Tix melde dat zij niets meer konden aanpassen. Sunexpress melde dat de gene die het Ticket boekt (Tix dus) de naam moet aanpassen. Met gevolg heb ik een ongeldig ticket . Dus een Ticket opnieuw moeten boeken kostprijs 221 EUR! Maar een woord voor "afzetters"
  • Veerle Hertens

    3 jaar geleden
    Dat duurt hoogstens een paar minuten, tenzij administratief bedienden bij luchtvaartmaatschappijen riante lonen krijg zijn deze prijzen grotesk, als ze bruto 120 euro per uur verdienen, wat al veel is, verdienen ze 2 euro per minuut. Een telefoon naar een contact center om dit recht te zetten duurt gemiddeld 4 minuten. Dat is 8 euro aan personeelskosten. Zelfs het laagste bedrag van 25 euro wordt dan absurd, laat staan 160, aub zeg.
  • Katrien Knockaert

    3 jaar geleden
    Heb het vorige maand nog meegemaakt....25 euro boete , ben al vijfmaal met hetzelfde reisagentschap op reis geweest...en nu slagen ze er in om drie letters verkeerd te zetten ....en niemand weet vooralsnog wie de fout maakte
  1. PREMIUM

    Optreden Gene Thomas zo leuk dat het is stilgelegd

    Tot drie keer heeft de organisator van de Good Mood Summer Bar in Laarne Gene Thomas gevraagd z'n optreden stil te leggen. Reden: het publiek leek de coronamaatregelen vrijdag in al zijn enthousiasme even vergeten. "Na overleg met de ordediensten hebben we besloten om het evenement zelf twee uur vroeger dan voorzien stil te leggen", zegt de organisatie vzw Samuse. nu Optredens in openlucht kunnen enkel voor een zittend publiek met een maximum van 400 personen, maar op beelden is te zien dat van social distancing geen sprake is en zowat de hele feestzone staat te dansen. Verdere optredens in de zomerbar achter het kasteel van Laarne mogen gewoon doorgaan. "Maar als we opnieuw merken dat de regels geschonden worden, zullen we niet aarzelen om ook die vroegtijdig stop te zetten."
  2. PREMIUM

    Transparan­te kinmaskers: Sympathiek, maar echt veilig zijn ze niet

    Altijd sympathiek als je de ober vriendelijk naar je ziet lachen. Niet onlogisch dus dat de doorzichtige mondmaskers - die gezichtsuitdrukkingen zichtbaar laten - in zwang zijn bij winkeliers en horecapersoneel. Veilig zijn ze evenwel allesbehalve. Uit de mondmaskertest die deze krant liet uitvoeren, bleek dat al en nu roept ook viroloog Marc Van Ranst op om ze niet meer te gebruiken. "Deze transparante maskers sluiten onvoldoende goed aan op het gezicht en zijn niet goed genoeg om anderen te beschermen. Gebruik ze daarom niet", zo zegt hij. Doordat het 'mouth shield' op de kin steunt, sluit het niet aan tussen de ogen en de neus. Het schild is ook vrij klein. Zodra de drager ervan zijn of haar mond opent, is de neus niet langer bedekt. Horeca Vlaanderen benadrukt dat zij hun personeel van bij de start van de heropening hebben aangespoord om correcte maskers te gebruiken. "De verplichte, bedekkende mondmaskers, zo staat er omschreven in onze richtlijnen", zegt Matthias De Caluwe. (BCL)