Exclusief voor abonnees

Reclamemakers veroordelen Bicky-campagne: “Is dit bewust gedaan, dan is het nóg stommer”

Jens Mortier.
Karel Duerinckx Jens Mortier.
Nooit zorgde een hamburger voor zoveel commotie. Op de omstreden reclame van Bicky Burger volgden gisteren honderden klachten. "Erg dom. Geweld in reclame is 'not done'. Dit doet het merk en de sector geen goed", menen reclamemakers. Het hamburgermerk haalde het beeld inmiddels offline en bood excuses aan.

Je hebt 8% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

Kies hier je voordeelperiode:



Alle artikels uit de krant

4 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Jeannine Van Uffelen

    Slechte reclame... maar ze zijn geslaagd in hun opzet veel aandacht gekregen en dat was het doel

  • Frans Dedokker

    Dit word weer volledig opgeblazen!

  • Tom Araya

    Zijn die gasten jaloers, dat zij er niet zijn opgekomen? Ik vind die reclame toch behoorlijk geslaagd. Waarom wekelijks geld uitgeven voor zooi die men al jaren beugehoord is. Hier een keer en bal, heel de media spreekt erover. Goed gedaan.

  • guido vermeyen

    Wie bedenkt zoiets, moet toch maar domkop zijn zoiets te publiceren, waar is de ethiek....reclame moet voldoen aan bepaalde regels...hoe is het mogelijk dat dit verkozen werd....