Exclusief voor abonnees

Reclame Bicky Burger schiet in verkeerde keelgat: "Smakeloos", en dan gaat het niet over de hamburger

Geïnspireerd op een tekening van kunstenaar Roy Lichtenstein: een man slaat zijn vrouw omdat de Bicky Burger in het verkeerde doosje zit. "Promoten van partnergeweld", zegt feminismecentrum Rosa.
Facebook Geïnspireerd op een tekening van kunstenaar Roy Lichtenstein: een man slaat zijn vrouw omdat de Bicky Burger in het verkeerde doosje zit. "Promoten van partnergeweld", zegt feminismecentrum Rosa.
Een man die een vrouw een mep verkoopt omdat zijn hamburger in het verkeerde doosje zit: met die reclame oogst Bicky Burger verontwaardiging en afgrijzen. "Deze campagne is ronduit pijnlijk", zegt Bieke Purnelle van het expertisecentrum voor gelijke kansen Rosa.

Je hebt 10% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

Kies hier je voordeelperiode:



Alle artikels uit de krant

14 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Paul Hendrickx

    Dit vind ik persoonlijk niet kunnen maar ondertussen is hun reclamestunt geslaagd komt zelfs op gratis op de voorpagina van de krant..

  • Bart Vertenne

    Niks mis mee

  • Emile De Smedt

    Is niet beste stunt.Moet weer niet overtrokken worden om een of ander klubje te plezieren.Doet mij denken aan talloze tekeningen waar vrouwlief met deegrol haar wederhelft opwacht.Laat Uilenspiegel leven aub;

  • Adelin Heeman

    Smakeloos. Zoals bijna alles in deze beerput.

  • Jules Lamers

    Ok, dit is platte en smakeloze reclame, maar al dat politiek correct gezwets. . Wie beweert dat dit geweld tegen vrouwen promoot, zoekt er een andere boodschap achter. De nieuwe preutsheid mag gaan stoppen.