Exclusief voor abonnees

Puppy sterft door strooizout

In Kortenberg is een jonge bulterriër gestorven doordat die te veel strooizout in het bloed had gekregen. Het dier, Mia, zou volgende week een jaar oud geworden zijn. Haar baasje Tessa (31) is er het hart van in. "Maandagavond ging ik met haar wandelen, zo'n twintig minuutjes. Ze heeft nergens aan gelikt en ik heb achteraf haar pootjes afgekuist. Maar wellicht is er toch nog een kleine hoeveelheid tussen haar pootjes blijven hangen. Vermoedelijk heeft ze er dan aan gelikt. Toen ik de volgende dag rond 14 uur thuiskwam, was ze doodziek. Uit toxicologisch onderzoek bleek dat het natriumgehalte in haar bloed veel te hoog was." 4 milligram per kilo die een hond of kat weegt, is dodelijk. Na het wandelen is het aan te raden om de poten van het dier schoon te maken met veel lauw water. (ADPW)

Lees je graag alle artikels op HLN?

Krijg nu 1 maand onbeperkt en gratis toegang tot alle artikels.

Ik wil toegang
Digitaal abonnement HLNDigitaal abonnement HLN1ste maandgratis

Stop of pauzeer wanneer je wil

  • Onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Iedere week gratis tickets en straffe kortingen


Alle artikels uit de krant