Prima 'branding', Karl Lagerfeld

Een merk 'branden' moet je Karl Lagerfeld niet leren. Desnoods haalt hij er gewoon een echte branding en een strand bij. Op de modeweken in Parijs leek het gisterochtend weer volop zomer bij de voorstelling van de Chanel-collectie lente/zomer 2019. Le Grand Palais werd voor de gelegenheid omgetoverd tot een levensecht zandstrand met golvend water en een stralend blauwe lucht. Ontwerper Karl Lagerfeld keek vanop een houten steiger toe en zwaaide af en toe naar het publiek. De kinderjaren van Lagerfeld -die zich afspeelden op Sylt, één van de Duitse Waddeneilanden - vormden de inspiratiebron voor het decor. De modellen paradeerden blootsvoets op het zand of in het water, met de nieuwste schoenenontwerpen in de hand. De kledinglijn zelf kenmerkt zich door soepele zomerjurken in pasteltinten met vrolijke prints, afgewisseld met strakkere mantelpakjes in het klassieke zwart en wit. (ND)



Alle artikels uit de krant