Exclusief voor abonnees

Onze opinie

Grote kuis

Arme pendelaar. Mogelijk rijdt er tussen half oktober en half november in de piekuren geen enkele trein naar Brussel. Oorzaak: onderhoudswerken aan het spoor. Dat vooruitzicht leidt tot een zoveelste rel tussen de twee spoorbedrijven in ons land: Infrabel, dat instaat voor de infrastructuur, en de NMBS, die het reizigersvervoer verzorgt. De twee leven sinds de functionele opsplitsing van de Belgische Spoorwegen op gespannen voet, maar vandaag escaleert hun onmin stilaan tot een oorlogje. Daarvan is de treinreiziger andermaal de dupe - alsof die met de vertragingen, de stakingen en de hittehinder zijn deel nog niet gehad had - en is de politiek andermaal de schuld.

Je hebt 22% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Slechts €6,95 €4,95 per 4 wekenGeniet 1 jaar van deze voordelige prijs
  • Lees 4 weken gratisEn krijg onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis


Alle artikels uit de krant

Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.