Exclusief voor abonnees

Onze opinie. Natuurlijk is de reclame van Bicky wansmakelijk, maar slechte smaak is bij ons niet strafbaar. Houden zo

Jan Segers.
© Bart Leye Jan Segers.
Het is dat de Duitstalige regering van ons land geen eigen minister van Gelijke Kansen heeft. Anders had Bicky Burger vandaag geen vier, maar vijf klachten aan zijn been gehad. De reclame waarin een misnoegde man zijn vrouw een klap uitdeelt - in de popartstijl van Roy Lichtenstein - was voor de nieuwbakken excellenties een kans om zich meteen van hun meest krachtdadige, empathische en weldenkende kant te laten zien. 

Je hebt 15% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

Kies hier je voordeelperiode:



Alle artikels uit de krant

4 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Benny Marcelo

    Inderdaad, geen Bicky meer kopen. Aan de reclame te zien moet die zeer wansmakelijk zijn.

  • Mario Tersago

    Ik vind dit ook. Het is wansmakelijk en ongepast, akkoord. Het hoort niet meer anno 2019, maar is men er nu geen heksenjacht van aan het maken? Het betreft een cartoon stijl '50s waar een andere tijdsgeest geldde.. Is het daarom geoorloofd, absoluut niet! Maar je moet het toch een beetje kunnen relativeren, nee niet goedkeuren. Relativeren dat de huidige reactie een beetje overdreven is.

  • Peter Peeters

    Dwaze, idiote reclame, maar in huidige moreel verdraaide maatschappij zou als het een vrouw was die een man sloeg een groot deel staan juichen. Ook verkeerd.

  • Monique Moens

    En het werkt . Nog nooit zo veel media aandacht voot Bicky als momenteel. Negatieve aandacht, is ook aandacht.