Verkeer in Brussel.
Volledig scherm
PREMIUM
Verkeer in Brussel. © Photo News

Onze opinie. “Een stadstol in Brussel? Gewoon doén”

Moeten Vlamingen en Walen binnenkort betalen om Brussel binnen te rijden, zoals je dat als chauffeur ook doet in Londen, Oslo, Milaan of Stockholm? Dat is het plan van de nieuwe Brusselse minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen). Amper waren haar woorden koud of haar collega van Financiën Sven Gatz (Open Vld) noemde dat voornemen voorbarig. Waarom?

77 reacties

  • danny janssens

    2 jaar geleden
    je ziet steeds betere economische resultaten voor brussel, logisch dus dat ze zich willen profileren tov de Vlamingen
  • Johan Van Hoof

    2 jaar geleden
    Pestbelastingen werken niet, onder welke vorm dan ook. De plaatselijke handelaars zullen klanten kwijtspelen. Zie Leuven, waar de auto's buiten gepest worden...
  • Rudi Mesotten

    2 jaar geleden
    Ik ben het vaak eens met u maar hier gaat u helemaal de mist in :gewoon doen... Totaal fout,een platte belastingverhoging van 1300€ ,crazy Klimaat wordt er niet beter van,Brussel failliet,waanzin . Ik begrijp niets van uw artikel.Brussel vergelijken met andere steden zoals bv Milaan...Komaan,voor de Milanezen is het gratis,toerisme in Milaan is veel meer aanwezig dan in Brussel,metro superieur in Milaan(ik werk er al meer dan 20 jaar)u heeft een probleem met de hitte hoop ik,ik blijf een fan
  • Roger Geens

    2 jaar geleden
    Doe er nog maar belastingen bij ,ik ben in Brussel niet nodig en die 4.000 km.di ik jaarlijks rijd zullen het verschil niet maken .Het is hetzelfde als hetgeen Boris van Londen doet .Ik ben alles aan het omkeren om te zien waar ik kan besparen en dat blijkt heel wat .Ik heb zelfs nog een jaarlijkse uitgave van zo een 175 € op het oog . De krant die om belastingen roept ,nooit meegemaakt .
  • Stijn Bossuyt

    2 jaar geleden
    Voer maar dure maatregelen in. De tweeverdieners met kleine kinderen zullen dan stilaan hun rekening eens maken en vaststellen dat het geld dat kan uitgespaard worden door een partner thuis te laten blijven zonder tweede wagen (+ opvang, dienstencheques...) , het inkomen minder bijna compenseert. Dan krijgen we minder werkenden en dus minder belastingsinkomsten en wordt het uiteindelijk een nulopertie voor de overheid maar wel een serieuze kostenpost voor heel wat werknemers.
  1. PREMIUM

    38% minder mensen werkt van thuis uit

    Steeds meer mensen trekken opnieuw naar de werkvloer. In de laatste week van juni werkte nog slechts 43% van de Belgen van thuis uit, terwijl in de eerste week van de lockdown nog bijna zeven op de tien mensen telewerkten. Dat is een daling met 38%. De cijfers komen uit de Grote Coronastudie van de UAntwerpen, gebaseerd op een bevraging bij 27.000 Belgen. 'Het nieuwe normaal' blijkt intussen ingeburgerd op de meeste werkvloeren. Meer dan drie op de vier deelnemers zeggen meestal of altijd afstand te kunnen houden en de handen te wassen of ontsmetten. Eén op de drie draagt doorgaans een mondmasker op het werk.