Exclusief voor abonnees

Online investeringen wegen op Van de Velde

Lingeriefabrikant Van de Velde investeert fors in zijn digitale strategie, en dat mist zijn impact niet op de jaarcijfers. Het bedrijf achter merken als Prima Donna en Marie Jo zag de nettowinst met een kwart terugvallen tot 25,5 miljoen euro. Eerder was al bekend dat de omzet met bijna 2% was gedaald tot 205,2 miljoen euro. Maar de directie is niet ongerust over de financiële gezondheid van het bedrijf, dat geen schulden heeft en nog steeds winst realiseert. Topvrouw Marleen Vaesen zet de grote lijnen van de digitale strategie verder. Zo startte een weekendploeg om vanuit Schellebelle e-commerce in Europa te verzorgen. Als teken van vertrouwen in de toekomst blijft het dividend stabiel op 1,03 euro bruto per aandeel.

Je hebt 30% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

Kies hier je voordeelperiode:



Alle artikels uit de krant