Exclusief voor abonnees

Ombudsman betaalt zoekmachine om stroom aan klachten over De Lijn te stoppen

Omdat reizigers van De Lijn hem overstelpten met klachten over de dienstverlening, heeft Vlaams ombudsman Bart Weekers beslist zoekmachine Google te betalen opdat zijn naam niet meer zou opduiken wanneer iemand 'klacht' en 'De Lijn' ingeeft. "Ik moet die mensen toch doorverwijzen naar De Lijn, waar ze een invulformulier hebben om klachten te bundelen", aldus Weekers. Vorige week raakte bekend dat de Vlaamse vervoermaatschappij dit jaar al een recordaantal klachten ontvangen heeft: 16.251 in vergelijking met zo'n 14.000 in heel 2018. Het gaat dan vooral over afgeschafte bussen en gebrekkige stiptheid. "Ik werd overstelpt", aldus nog Weekers. "Vaak ging het om impulsieve meldingen: 'Ik sta hier en mijn bus komt niet af.'"

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en steun Rode Neuzen Dag. Jouw eerste betaling gaat integraal naar Rode Neuzen Dag

  • Steun Rode Neuzen Dag en word abonnee voor 27/11
  • Slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wil
Abonneer je nu


Alle artikels uit de krant