Exclusief voor abonnees

Na Antwerpen en Gent overwegen nog 16 steden en gemeenten lage-emissiezone: “Voor beter milieu, maar ook voor de boetes”

photo_news
Als aan het huidige wagenpark niets verandert, zullen over vijf jaar 1,2 miljoen in Vlaanderen ingeschreven dieselwagens een rijverbod krijgen voor de binnenstad in Antwerpen en Gent. Het zou kunnen dat een miljoen Vlamingen staan te popelen om een minder vervuilende of zelfs elektrische auto te kopen, maar zelfs dat lost volgens VAB het probleem niet op.

Je hebt 10% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Krijg onbeperkt toegangLees alle artikels via de site en app
  • Lees 2 weken gratisNadien slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 2 weken gratis


Alle artikels uit de krant

105 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Martine Casters

    Toch schoon dat ze het zelfs niet meer wegsteken dat het hun enkel om de poen te doen is...

  • Lily Dossche

    Boijkomende verdoken belastingen ( alweer) en een doodsteek voor de kleine middenstand waar het Unizo het ook al niet meer nodig vindt om te reageren ......wat een circus ....!!

  • Luc Vanuytsel

    Gaan al die inwoners van borgerhout een nieuwe mercedes kopen of gaan ze er een krijgen?

  • Eddy Reviers

    Dit is alweer een bijkomende taks en heeft niets met milieu te maken betaald en je auto is milieuvriendelijk

  • Bruno Draulans

    Het ironische is, dat men gelijkertijd de regels voor oldtimers wijzigd, waardoor die meer kilometers mogen rijden. Ze moeten nu wel jaarlijks gekeurd worden maar vervuilen wel hard. Je ziet daar veel jeugd mee rond rijden, omdat zij geen jonge occasie kunnen betalen.