Exclusief voor abonnees

Motor Audi sputtert: Duits automerk is te saai, te traag en te duur, zeggen experts

In België moeten een kleine 200 wagens terug naar de garage.
RV In België moeten een kleine 200 wagens terug naar de garage.
Sputtert de motor van autoreus Audi? De verkoop slabakt, de huidige modellen wekken maar weinig enthousiasme, en nu moet ook de Brusselse e-tron worden teruggeroepen. Verliest 'Vorsprung durch Technik' aan glans? "De jongste jaren zijn ze héél braaf geworden."

Je hebt 10% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Slechts €6,95 €4,95 per 4 wekenGeniet 1 jaar van deze voordelige prijs
  • Lees 4 weken gratisEn krijg onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis


Alle artikels uit de krant

38 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Pieter Verhulst

    Heb nog nooit wagen van meer dan 15000 gekocht en daar rijd ik 12 jaar mee. A rato van 15000 km per jaar.

  • Alec Verbruggen

    Audi is ook al niet meer wat het geweest is, 20 jaar geleden leren rijden met een Audi 80 dieseltje 1,6 dacht ik. Ging niet vooruit maar was ultrazuinig. Nu is Audi te duur, voor dat geld koop je een mooie Mercedes. Ook zijn ze hopeloos achterop geraakt met hybride of elektrische wagens ivg met oa Toyota/Lexus. En nee die etron is geen realistische optie.

  • Hendrik Patyn

    De prijs is buiten proportie vergeleken met de kwaliteit, door hun oliezuipende motoren zijn ze veel klanten verloren, motoren die na 100000km versleten zijn, een schande...

  • Bruno Draulans

    Tegenwoordig duwen ze in de standaard pakketten meer en meer opties, die je niet nodig hebt. De prijs gaat wel omhoog. Ik heb een 190d en twee vito’s gehad. De nieuwe wagens zijn niet meer betaalbaar, voor mijn budget toch niet. Gelukkig heb ik nu een bedrijfswagen van mijn baas. Als die km beperking oplegt voor privegebruik, koop ik een moto bij, geen tweede wagen.

  • Alan Janssen

    Zijn prima auto's. Maar er zijn veel prima auto's. En dan vind ik het net teveel eenheidsworst met een Premium prijskaartje en zoek ik toch even verder. Trouwens 260 000km met een diesel, dat is geen prestatie hoor! Heb er een gehad die 1200 000 km op klokje had zonder enig mankement en dat was een blok van PSA. Wat betreft Etron, prijs is te hoog en specificaties die niet goed genoeg zijn. Mensen willen een E auto voor 30000€ en rijbereik van 800km die gewoon in 10s naar de 100 gaat....