Exclusief voor abonnees

Mobilhomes zijn ouderwets imago kwijt

+12%

De Nederlanders hebben hun caravan, de Belgen hun mobilhome. Vorig jaar werden in ons land 4.613 nieuwe mobilhomes ingeschreven. Dat is 12,2% meer dan in 2017, en bijna een verdubbeling ten opzichte van tien jaar geleden. Vooral de jongste vier jaar kent de verkoop een stevige boost. "Het is vooral de vrijheid die maakt dat deze manier van reizen ons zo aanspreekt", zegt Bart Decuyper, voorzitter van de Belgische federatie voor caravans en motorhomes (BCCMA). "Caravans en motorhomes zijn eindelijk van hun ouderwets imago af. Ook bij jongeren en jonge ouders is roadtrippen met de motorhome in trek." Terwijl camperreizigers vroeger vooral 65-plussers waren, ziet de BCCMA nu een iets jonger publiek van om en bij de 45 jaar. De verkoop van caravans blijft met 1.177 stuks nagenoeg stabiel (+1,7%). (SPK)

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Slechts €6,95 €4,95 per 4 wekenGeniet 1 jaar van deze voordelige prijs
  • Lees 4 weken gratisEn krijg onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis


Alle artikels uit de krant