Exclusief voor abonnees

Meest gevatte klimaatspijbelaars mogen op stage bij reclamegigant

Het zijn niet altijd de braafste studenten die het snelst een job vinden. Reclamebureau TBWA voelt alvast meer voor spijbelaars. Voor klimaatbrossers, meer bepaald. Tal van jonge betogers vielen de afgelopen donderdagen op met hun gevatte slogans, genre 'Shit, ik krijg kieuwen', 'Ik val op mannen met een kleine ecologische voetafdruk' en 'Ik wil niet de laatste struik zijn'. De bedenkers van de drie meest originele leuzen mogen volgende zomer een stage doen bij TBWA, dat onder meer Telenet, KBC en Delhaize tot z'n klanten rekent. "Het is geweldig dat jongeren hun schrijf- en visueel talent gebruiken om serieuze thema's vast te pakken. Met hun slogans haalden ze niet alleen het nieuws, ze máákten het ook. En laat dat nu net de kwaliteit van een goede copywriter zijn." Kandidaten mogen een foto van hun leuze posten op de sociale media met de hashtag #klimaatcopy. (BCL)

Lees je graag alle artikels op HLN?

Krijg nu 1 maand onbeperkt en gratis toegang tot alle artikels.

Ik wil toegang
Digitaal abonnement HLNDigitaal abonnement HLN1ste maandgratis

Stop of pauzeer wanneer je wil

  • Onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Iedere week gratis tickets en straffe kortingen


Alle artikels uit de krant