Exclusief voor abonnees

Luchtverkeersleiders dreigen met staking: “‘Door jou kunnen collega’s geen verlof nemen.’ Zo zetten ze ons onder druk”

BELGA
Ze hebben er recht op, maar toch krijgen de luchtverkeersleiders van Skeyes, het vroegere Belgocontrol, geen of onvoldoende ouderschapsverlof. "'Als het je niet zint, stap dan naar de rechtbank', krijgen we te horen. Maar dat duurt te lang. Dus zijn we bereid te staken."

Je hebt 9% van dit artikel gelezen



Alle artikels uit de krant

9 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Riet Van Camp

    Hoeveel zij met job verdienen heeft hier geen flut mee te maken! Als zij er recht op hebben, moet zij dat recht kunnen benutten! Ik geloof zelfs dat je een aanvang van ouderschapsverlof maximum 6 maanden mag uitstellen als werkgever!

  • Wendy Janssens

    Omdat ze wat meer verdienen (zoveel is dit ook niet vergeleken met hun Europese collega's) moeten ze een dictatuur ondergaan?? Idiote reacties hier. Ga er zelf werken als je jaloers bent.

  • Jennifer Peeters

    Een verkeersleider verdient 6.200 euro bruto. Hoe durven die dan nog staken voor vaderschapsverlof. Hebben die dan nooit genoeg? Weeral een rondje passagiers pesten. Schaam jullie!!!

  • Ludwig Vanden Boer

    Al krijgen zij 7 maal mijn loon en een heleboel premies er bovenop, dat doet geen afbreuk aan hun rechten. Als zij contractueel niet hebben afgezien van hun rechten moeten zij zoals iedereen de mogelijkheid krijgen deze rechten uit te oefenen. Zij hebben ook gezinnen en kinderen. Ik ben geen verkeersleider en ik ken er geen. Ik ben ook nog nooit benadeeld geweest door hun stakingen.

  • Heidi Werbrouck

    Jaloers op hun loon Ibn en Ludo? Niets staat jullie in de weg om zelf aan de opleiding te beginnen en dagelijks de verantwoordelijkheid te dragen voor het leven van meer dan honderdduizend mensen.