Exclusief voor abonnees

Kwart meer vragen aan voedselagentschap, maar ons eten blijft even veilig

Consumenten hebben vorig jaar 26% meer vragen gesteld aan het Voedselagentschap FAVV dan het jaar ervoor. Die stijging is vooral te wijten aan het fipronilschandaal in de pluimveesector. Het FAVV kreeg ook 3.804 klachten, 4,2% meer dan in 2016. Die gingen vooral over de hygiëne van lokalen en personen, productie- en bewaarmethodes van levensmiddelen en mogelijke voedselvergiftigingen. De mensen van het Voedselagentschap voerden elke dag gemiddeld 318 controles uit. 87,5% verliep gunstig - hetzelfde resultaat als in 2016. Het Voedselagentschap besteedt het meeste aandacht aan pitazaken. "Die blijven het niet goed doen. We blijven ze opvolgen én hercontroleren", zegt topman Herman Diricks.

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Slechts €6,95 €4,95 per 4 wekenGeniet 1 jaar van deze voordelige prijs
  • Lees 4 weken gratisEn krijg onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis


Alle artikels uit de krant