Exclusief voor abonnees

Jawel, de Belg lust alcoholvrije pintjes

Verkoop +38%

De verkoop van alcoholvrij bier in de winkel is het voorbije jaar met ruim een derde (38%) toegenomen, tot 55.000 hectoliter. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau Nielsen. Vooral sinds de lancering van Jupiler 0,0% eind 2016 lijkt de Belg de alcoholvrije variant van het pintje voor het eerst echt te kunnen smaken. Jupiler Force en NA zakten eerder voor de smaaktest. Ook de Radler-variant - bier vermengd met frisdrank - doet het met 25.000 hectoliter almaar beter. Vooral jongeren kiezen voor alcoholvrij bier. Al is het succes natuurlijk relatief: momenteel maakt alcoholvrij bier nog maar 0,7 procent van de Belgische pilsverkoop uit. Jaarlijks wordt er in ons land zo'n 8 miljoen hectoliter gewoon bier via de handel verkocht. (SPK)

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Slechts €6,95 €4,95 per 4 wekenGeniet 1 jaar van deze voordelige prijs
  • Lees 4 weken gratisEn krijg onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis


Alle artikels uit de krant