Grootste troef om online winkelen te verslaan: vriendelijk personeel

In de AD Delhaize in Willebroek zet zaakvoerder Frédéric Van Hoecke al twee jaar volop in op klantvriendelijkheid. "Daarvoor hebben al onze werknemers een opleiding moeten volgen."
Florian Van Eenoo photonews In de AD Delhaize in Willebroek zet zaakvoerder Frédéric Van Hoecke al twee jaar volop in op klantvriendelijkheid. "Daarvoor hebben al onze werknemers een opleiding moeten volgen."
't Is altijd lente in de ogen van... de kassierster in de buurtsupermarkt. Het rijmt niet, maar in veel winkels klopt het wel. Meer zelfs: vriendelijk en hulpvaardig personeel is dé reden waarom veel klanten hun lokale supermarkt trouw blijven, in plaats van online hun boodschappen te bestellen.

Je hebt 13% van dit artikel gelezen



Alle artikels uit de krant

7 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Johan Van Bastelaer

    Grootste troef om vriendelijk personeel te hebben : betaal hen een leefbaar loon !

  • Stella Birkenbrau

    Er zijn anderzijds ook wel héél vriendelijke online klantendiensten hoor en heel boertig winkelpersoneel...

  • PAUL GILSON

    Spijtig genoeg is het in de meeste winkels juist andersom : onvriendelijk en misschien nog erger ondeskundig personnel die hun eigen producten niet kennen. Mij zie je zo goed als in geen enkele non-food winkel meer.

  • Ceriel Devos

    Eindelijk een ondernemer die het begrepen heeft. Het gaat er in ons land bij ondernemers en vooral bij de horecauitbaters er maar moeilijk in, het begrip klantvriendelijkheid. Het mag gerust wat duurder zijn dan online maar dan is je klant wel koning, en de uitbater niet de keizer of dergelijke.

  • Mario Tersago

    Klopt als een bus! Kris Peeters beloofde e-commerce beter te laten verlopen maar België hinkt, zoals steeds, 10 jaar achterop. Dus investeer hierin, investeer ook in vriendelijk personeel. Dat is altijd een kers op de taart van een winkelbeleving..