Exclusief voor abonnees

Fors meer klachten over leveranciers van energie

De klachten over verkooppraktijken van energieleveranciers stijgen sterk. Dat blijkt uit cijfers van de Ombudsdienst voor Energie. Over Essent liepen dit jaar de meeste klachten binnen, meer dan 250. Die energieleverancier kreeg een hele reeks opmerkingen over deur-aan-deurverkoop. "De verkopers hielden mensen onder meer voor dat ze een tevredenheidsenquête ondertekenden, terwijl het in werkelijkheid om een contractvoorstel ging", zegt energieombudsman Eric Houtman. Volgens hem zijn vaak bejaarden of mensen die het niet breed hebben daarvan het slachtoffer. Houtman stelt ook vast dat de telefonische verkoop terug is van weggeweest. Vooral Engie Electrabel loopt daarmee in de kijker. Het heeft afspraken met prijsvergelijkers die consumenten opbellen en hen naar een contract van Electrabel proberen te leiden, vertelt de ombudsman. Ook die praktijk leidt tot veel klachten.

Je hebt 26% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Krijg onbeperkt toegangLees alle artikels via de site en app
  • Lees 4 weken gratisNadien slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis


Alle artikels uit de krant