Eerste klacht tegen datingsite voor studentes en 'sugar daddies'

De datingsite 'Rich Meet Beautiful', die studentes wil koppelen aan rijke mannen en daarvoor sinds deze week reclame maakt in ons land, heeft een klacht aan zijn been. Die werd ingediend bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP). De campagne is gericht aan studenten tussen 18 en 26 jaar, momenteel goed voor 68% van de aanmeldingen. Toch is België "één van onze top 5-markten die met massamarketing moet worden aangepakt", klinkt het. "Ons onderzoek toont aan dat er een grote vraag is naar 'sugardating' in België". Met tien rijdende reclameborden richting de belangrijke onderwijsinstellingen - eerst in het Brusselse, later in andere steden - wil de site nog meer studentes aantrekken, ook al is de reclame niet welkom op de Vlaamse campussen. Ook de stad Leuven bekijkt of het de reclame kan verbieden. Wie de klacht heeft ingediend, is niet bekend. Veroordeelt de JEP de campagne, dan wordt aan de adverteerders gevraagd ze stop te zetten en mogen ook de media ze niet meer publiceren. De jury zal de klacht volgende week dinsdag behandelen.



Alle artikels uit de krant