Exclusief voor abonnees

Eerst de likes, de stemmen volgen wel

Waarom Francken zo scherp twittert en De Wever zijn toiletbezoek filmt

Photo News
Kiezers overtuig je al lang niet meer louter in het parlement, op tv of aan het viskraam. Sociale media zullen meer dan ooit hun rol spelen bij de gemeenteraadsverkiezingen in oktober. N-VA beseft dat als geen ander en zuigt zorgvuldig alle aandacht op het web naar zich toe. En zeggen dat andere partijen eerst lachten met hun commerciële aanpak.

Het was een primeur begin deze week: de premier die een statement de wereld instuurde via Facebook - even de puntjes op de i zetten over de kwestie-Soedan. Vooruitstrevend volgens de een, ongepast volgens de ander. Kristof Calvo, zelf een fervent twitteraar, verweet Charles Michel een gebrek aan ernst. Eerder had de federale fractieleider van de groenen al zijn ongenoegen geuit over N-VA-voorzitter Bart De Wever die met een foto van een dromedaris reageerde op de roep om ontslag van Francken, waarop Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten met een stekelige tegelspreuk repliceerde. "Een doorsnee vereniging wordt met meer sérieux bestuurd dan deze regering en dus dit land", besloot Calvo. Het moge duidelijk zijn: Twitter en Facebook zijn meer dan ooit het strijdtoneel van politici en hun partijen. Van links naar rechts, van Vlaams tot federaal.

Je hebt 15% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Krijg onbeperkt toegangLees alle artikels via de site en app
  • Lees 4 weken gratisNadien slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis


Alle artikels uit de krant